تهران- ایرنا- با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، تالار حافظ و کلاس زبان فارسی در مدرسه شماره ۶۱ ایروان افتتاح شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، «تالار حافظ» و کلاس زبان فارسی در مدرسه شماره ۶۱ ایروان که با همت و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بازسازی و نوسازی شده‌اند، شامگاه پنجشنبه، ۵ مهرماه طی مراسمی با حضور سفیر و رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، در این مراسم ضمن قدردانی از دولت ارمنستان برای فراهم آوردن بستر یادگیری زبان فارسی در مدارس این کشور، از مدیریت مدرسه برای بهره‌گیری از این بستر و ایجاد امکان آموزش زبان فارسی و همچنین تلاش‌های معلمان برای آموزش این زبان ‌تشکر کرد.

مهدی سبحانی، بازسازی و نوسازی تالار حافظ و کلاس زبان فارسی در این مدرسه را علامتی از دوستی مردم دو کشور دانست و با اشاره به اینکه فارسی، زبان عشق، دوستی، صلح و محبت است تاکید کرد: فارسی‌آموزان در ارمنستان حلقه‌های وصل پیوندهای دوستی دو ملت و سرمایه‌های اجتماعی دو کشور هستند.

لوسینه گریگوریان، مدیر مدرسه نیز با قدردانی از حمایت‌های سفیر ایران برای بازسازی این تالار و کمک به تقویت زبان فارسی اظهار امیدواری کرد که دانش‌آموزان فارسی‌آموز این مدرسه در آینده به عنوان پل‌های ارتباطی میان دو کشور عمل کرده و از دانش و مهارت‌های خود برای تقویت دوستی و تفاهم بین ایران و ارمنستان بهره ببرند.

وی با اشاره به افزایش تعداد فارسی‌آموزان این مدرسه آن را نشانه علاقه دانش‌آموزان به یادگیری زبان فارسی دانست.

در این مراسم همچنین کتاب‌های آموزش زبان فارسی گام اول در اختیار فارسی‌آموزان قرار گرفت.