تهران-ایرنا- ۳۰امین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و آفریقای جنوبی در مراسمی در اقامتگاه سفیر ایران در پرتوریا گرامی داشته شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا پایتخت کشور آفریقای جنوبی در پیامی که در حساب رسمی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، از برگزاری مراسم سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و آفریقای جنوبی در اقامتگاه سفیر ایران در این کشور خبر داد.

در این مراسم منصور شکیب مهر سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در سخنان خود از روابط دیرینه بین دو کشور یاد کرد و به نقاط عطف مهم در روابط دوجانبه آنها اشاره کرد.

وی بر تقویت بیشتر این روابط در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های تجاری، فرهنگی و سیاسی تاکید کرد.

شکیب مهر همچنین به روز میراث آفریقای جنوبی ادای احترام کرد و ارزش های مشترک و اهمیت فرهنگی این مناسبت را مورد اشاره قرار داد.

در این مراسم که با حضور مقامات دولتی و همچنین مقامات وزارت روابط و همکاری های بین المللی (وزارت خارجه) آفریقای جنوبی، احزاب سیاسی، سازمان های غیردولتی، دانشگاهیان و دیپلمات های مقیم پرتوریا برگزارشد، یک گروه موسیقی ایرانی چند قطعه موسیقی سنتی و موسیقی نواحی ایرانی را اجرا کرد که به گرمی مورد استقبال حاضران قرار گرفت.