قشم- ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه سالیان سال است که فلسطین اولین قبله گاه عشق ایستاده‌تر از دیروز واژه مقاومت را در تکرار روزها و شب‌ها با خون مردمانش هجی می‌کند، گفت: این روزها با آغاز موج جدید حملات صهیونیست‌ها به مردم بی‌دفاع غزه و لبنان، سربازان پوشالی این رژیم پلید، نامشروع، جنایتکار و کودک‌کُش همانند فرعون در آستانه غرق شدن هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با اشاره به نهم مهرماه روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اظهار کرد: نامگذاری چنین روزی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به مناسبت شهادت «محمد الدوره» دانش آموز ۱۲ ساله فلسطینی ساکن اردوگاه البریج در نزدیکی غزه در سال ۲۰۰۰ میلادی با تیر مستقیم و عامدانه نظامیان رژیم صهیونیستی در آغوش پدر خویش است.

وی با اشاره به اینکه این خوی کودک کشی صهیونیست ها همان خصلت فرعون است، افزود: این وحش گری و دیوانگی صهیونیست ها به گواه اسناد موجود از آغاز تشکیل دولت جعلی اسرائیل تاکنون بارها در قانا، صبرا و شتیلا و حملات بزدلانه آنها به مردم مظلوم غزه و لبنان خودش را نشان داده است.

امام جمعه قشم ادامه داد: صهیونیست ها با انگیزه ای مشابه و همسو با فرعون دست به قتل عام کودکان و نوجوانان فلسطینی می زنند، چرا که در دوران فرعون نیز کاهنان از تولد پسری(حضرت موسی علیه السلام) خبر داده بودند که بساط ظلم و بیداد او را برچیده و مردم مظلومی را که به بردگی گرفته بود از چنگال خون ریز او نجات خواهد داد.

حجت‌الاسلام حاجبی با بیان اینکه وقتی به وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعتراض شد که چرا این کودکان و نوجوانان بی دفاع و بی سلاح فلسطینی را می کشید، اضافه کرد: ما آنها را می کشیم که تا در آینده تبدیل به نیروهای تروریستی نشوند و این همان تفکر فرعون است که تمامی فرزندان پسر را بکشید تا موسایی پدیدار نشود.

وی گفت: کودکان و نوجوانان فلسطینی در رده مظلوم‌ترین قربانیان جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، کودکان معصومی که جرم‌شان تنها زاده‌شدن در سرزمین مادری‌شان است.

نمازگزاران شهرستان مرزی قشم امروز بعد از اقامه نماز جمعه همزمان با سایر شهرهای کشور در حمایت از مردم لبنان و غزه با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ برآمریکا راهپیمایی کردند.

محمد الدوره ۲۲ نوامبر ۱۹۸۸ در اردوگاه "البریج" در نوار غزه متولد شد. او در خانواده‌ای بزرگ شد که ریشه آن به شهر "الرمله" باز می‌گردد که در سال ۱۹۴۸ توسط رژیم صهیونیستی اشغال و ساکنان فلسطینی آن اخراج شدند.

اکنون با گذشت ۲۴ سال از این جنایت خون ریخته شدن محمد الدوره به نماد انتفاضه دوم مردم فلسطین در برابر اشغالگری این سرزمین تبدیل شده است و هر سال نیز به همین مناسبت برنامه هایی در کشورهای حامی آرمان های فلسطین برگزار می شود.

انتفاضه دوم فلسطین یا انتفاضه الاقصی روز ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی و با هتک حرمت آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و قصاب صبرا و شتیلا آغاز شد و تا فوریه سال ۲۰۰۵ میلادی پس از توافق آتش بس که در نشست شرم الشیخ با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شارون تصویب شد، ادامه یافت.