ارومیه- ایرنا- فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به کاهش تلفات سوانح رانندگی جاده ای در استان طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: امسال شاهد بودیم که با همراهی مردم و رانندگان و همچنین اجرای طرح های سخت افزاری در محورهای ارتباطی، تعداد فوتی ها ۵۱ نفر کاهش یافت.

سرهنگ رضا پناهی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست سال گذشته بیش از ۲۵۰ نفر در جاده های آذربایجان غربی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده بودند که این رقم در سال جاری به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی با ابراز ناراحتی از فوت ۲۰۰ نفر در جاده های استان تاکید کرد: البته ایده آل این است که تعداد فوتی ها به صفر برسد که در این راستا، کاهش تدریجی و اجرای برنامه های فرهنگی در بین خانواده ها و زیرساختی در جاده ها بسیار موثر خواهد بود.

وی اظهار کرد: به طور مثال در گردنه قوشچی که در مسیر ارومیه – سلماس قرار داشت، در نیمه نخست سال گذشته سهم ۳۶۰ درصدی از تلفات جاده ای داشتیم و دهها نفر بر اثر تصادفات شاخ به شاخ در آن جان خود را از دست می دادند ولی با اجرای طرح جداسازی مسیرهای رفت و برگشت با استفاده از نیوجرسی، این رقم در نیمه نخست امسال به صفر رسیده است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی ادامه داد: در دیگر مسیرهای استان نیز روند کاهش تصادفات با اجرای طرح های زیرساختی در دستور کار قرار دارد که این امر بیشتر در مسیرهای ارومیه و همچنین جاده های پیرانشهر – نقده اجرایی خواهد شد.

سرهنگ پناهی مقدم گفت: جاده نقده - پیرانشهر و حیدرآباد - نقده تعریض شده یا در حال تعریض است که تأثیر خود را در کاهش تصادفات نشان خواهد داد.

وی افزود: مسیر ارومیه – اشنویه از ابتدای تاناکورا تا سه‌راهی گونی‌بافی نیز در آینده نزدیک جداسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: جداسازی سد حسنلو به سمت نقده و سه‌راهی دارلک به سمت کوسه‌کهریز نیز در دستور کار قرار دارد که در این صورت بازهم شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای خواهیم بود.