تهران- ایرنا- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) همزمان با هشدار واشنگتن درباره دشوار شدن بازگشت غیرنظامیان به منازلشان در سایه تشدید تنش‌ها، مدعی شد (رژیم) اسرائیل به مذاکرات در مورد پیشنهاد آتش‌بس ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت، نتانیاهو گفت تیم‌های اسرائیلی روز پنجشنبه در جلساتی برای گفتگو درباره پیشنهاد آتش‌بس آمریکا شرکت کردند و در روزهای پیش رو به آن ادامه خواهند داد.

رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه ای افزود: طرف مذاکره کننده اسرائیلی پنجشنبه ۲۶ سپتامبر ( ۵ مهر) طرح های آمریکا و چگونگی پیشرفت ما در زمینه امکان بازگشت امن مردم به خانه های خود را بررسی کرد و ما به این گفتگوها در روزهای آینده ادامه خواهیم داد.

نتانیاهو از اشاره به اظهارات یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که روز پنجشنبه پیشنهادهای صلح را رد کرده بود یا مواضع مشابه دیگر سیاستمداران صهیونیستی خودداری کرد و صرفا مدعی شد که «گزارش های نادرست فراوانی درباره طرح های آتش بس آمریکا وجود دارد».

رژیم صهیونیستی ادعا می کند که به دنبال بازگشت امن هزاران صهیونیستی است که مجبور به تخلیه مناطق نزدیک به مرز لبنان در بیش از یک سال گذشته شده اند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی مهاجرت، در لبنان گزارش ها حکایت از آن دارند که بیش از ۹۰ هزار نفر فقط در این هفته و در نتیجه حملات رژیم اسرائیل آواره شده اند و به بیش از ۱۱۱ هزار آواره درگیری ها اضافه شده اند.

بر اساس گزارش وازرت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور روز پنجشنبه به رژیم صهیونیستی درباره تشدید درگیری ها و دشوارتر شدن بازگشت غیرنظامیان ساکن در هر دو طرف مرز لبنان و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

در این بیانیه با اشاره به گفتگوهای بلینکن و ران درمر وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: دو طرف درباره اهمیت دستیابی به توافقی در مدت ۲۱ روز برای برقراری آتش‌بس در سراسر مرز رژیم اسرائیل و لبنان گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود که بلینکن همچنین درباره تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و اقدامات رژیم اسرائیل برای بهبود ارائه کمک‌های بشردوستانه در منطقه‌ای که تقریباً کل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آن آواره شده‌ و با بحران گرسنگی مواجه هستند، گفتگو کرد.