تهران - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کپسول آموکسی سیلین ۵۰۰ میلی‌گرم در نیمه نخست سال جاری از لحاظ تعداد و مبلغ، پرفروش‌ترین داروی بازار بود.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی با اشاره به آمار پرفروش‌ترین داروهای بازار دارویی کشور در ۶ ماهه گذشته، افزود: پس از آموکسی‌سلین، داروهایی همچون ivig، سرم تزریقی، استامینوفن، آزیترومایسین، سفکسیم، آموکسی کلاو، کلوپیدوگرل، آدالیمومب تزریقی، انسولین آسپارت، واکسن آنفولانز(۴ ظرفیتی) و سفازولین تزریقی به ترتیب ۱۰ داروی پرفروش از لحاظ ریالی بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فهرست ۱۰ موردی داروهای پرفروش چهار مورد آن مربوط به آنتی بیوتیک‌هاست، نشان می دهد که باید در حوزه تجویز همچنین مصرف خودسرانه این دارو اقدامات فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: از بین داروهای پرفروش از نظر تعداد نیز، همچنان آموکسی‌سیلین در رتبه اول و قرص‌های سرماخوردگی بزرگسالان، متفورمین، استامینوفن کدئین، فاموتیدین، لووتیروکسین، آسپیرین، لوزارتان، (استامینوفن، کافئین، ایپوپروفن) و قرص پنتوپرازول به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.