مشهد- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: مسائل ورزشی کشور نیازمند رسیدگی جدی است و باید به ورزشکاران توجه کنیم تا کشور را ترک نکنند.

به گزارش ایرنا، دکتر احمد دنیا مالی روز جمعه در همایش معاونان فرهنگی ورزش کشور در مشهد با بیان اینکه مسوولان حوزه فرهنگی باید مشکلات ورزش کشور را شناسایی کنند، افزود: توجه به ورزشکاران مانع خروج و ترک آنان از کشور و ماندن برای افتخار آفرینی ایران می‌شود.

وی بیان کرد: ورزش در خارج از کشور در حقیقت به مثابه «پرچم ایران» است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بخش «جوانان» در این وزارتخانه به فراموشی سپرده شده است، افزود: در این دوره به طور یقین پیرامون حوزه جوانان توجه ویژه خواهیم داشت و از شما که مسائل فرهنگی ورزش را دنبال می‌کنید می‌خواهیم‌ که به امر جوانان توجه بیشتری داشته باشید.

وی با بیان اینکه باید برای حوزه جوانان نسبت به مسئولیتی که داریم وقت بیشتری بگذاریم، افزود: باید در این حوزه فکر شود و ساز وکار بهتری درنظر بگیریم و جایگاه وزارتخانه را بالاتر از ورزش ببینیم.

دنیا مالی گفت: سطح جایگاه وزارتخانه خیلی پایین آمده و این شرایط را نمی‌پذیریم و با کمک تک‌تک شما جایگاه وزارتخانه را ارتقا خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فاصله گرفتن ما از خدا، قرآن و ائمه معصومین باعث شده که در کشور دچار نقصان فرهنگی شویم.

وزیر ورزش افزود: دستور ولی امر باید برای همه ما از هر قانون و دستوری معتبرتر باشد. اگر می‌خواهیم کارکرد فرهنگی بالایی داشته باشیم باید به راهکارها برسیم، نباید فقط در این همایش‌ها به دنبال طرح مسئله باشیم و باید راهکار ارائه کنیم‌.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه فرهنگ جایگاه بسیار بالایی است، افزود: یکی از مشکلات ما این است که ساختار وزارت ورزش و جوانان را کوچک گرفته‌ان،. در ساختار وزارتخانه پنج معاونت درنظر گرفته شده ولی ما به دنبال هفت معاونت هستیم.

دنیا مالی خاطر نشان کرد: برای قهرمانان پاداش‌های زیادی می‌دهیم ولی حاضر نیستیم برای نخبگان که در المپیادهای مختلف افتخارآفرینی می‌کنند وقت بگذاریم و آنها را برجسته کنیم، باید به مردم بگوییم که حوزه علم و اندیشه اهمیت بسزایی دارد.

در همایش معاونان فرهنگی ورزش کشور از همسر شهید «محمود کاوه »و «مرادی پور» جانباز قهرمان تیراندازی کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان تجلیل شد.

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز پس از ورود به مشهد به زیارت امام رضا(ع) رفت.

دنیامالی علاوه بر حضور در این همایش با استاندار خراسان رضوی دیدار خواهد کرد. بازدید از ورزشگاه ثامن الائمه (ع) و ورزشگاه امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌های وزیر ورزش و جوانان در سفر به مشهد است.