قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران امروز با جنگ ترکیبی و با  تحریم و تحریف علیه کشورمان به میدان آمده تا واقعیت ها را با هدف ضربه زدن به روحیه مردم وارونه جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین در جمع نماز گزاران با اشاره به جهاد و مقاومت، افزود : در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی زندگی یک مبارزه مستمر است و الگوهای شاخص و برتر در نوع و عمل در حیات بشری برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، امامان معصوم (ع) هستند.

وی اظهار کرد: دشمن امروز علاوه بر آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم همچنین با هزینه های میلیاردی به تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه ای علیه ما می پردازد.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: تکالیف مهمی برای مؤمنان متعبد انقلابی در مقابله با تهاجم دشمن در میدان های مختلف وجود دارد که یکی از این عرصه های مهم جهاد تبیین، روایت و روایتگری است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: اگر ما روایت نکنیم مخاطب به ناچار روایت دیگران را که نادرست است می شنود و این باعث اثرگذاری در رفتار و گفتار جامعه و محیط خواهد شد.

او ادامه داد: از این رو روایتگری درست و صحیح کاری اساسی و ضروری و یک وظیفه ی اخلاقی و انسانی است.

امام جمعه قصرشیرین در دامه با اشاره به حادثه‌ انفجار معدن در طبس که منجر به کشته شدن تعدادی از کارگران زحمت کش کشورمان شد، ادامه داد: دشمن فرصت طلب از این اتفاق تلخ به عنوان دستاویزی برای دروغ سازی، تحریف و تبلیغ علیه نظام اسلامی استفاده کرده و با این گونه محتواها به دنبال نشان دادن ناامنی زیرساخت های معدنی و هر حوزه ای که مرتبط با تکنولوژی می شود و دوم بی توجهی نظام جمهوری اسلامی به کارگران و خانواده های آنان است.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته به لبنان و شهادت و زخمی شدن شماری زیادی از غیر نظامیان ، گفت: رژیم صهیونیستی در جبهه های مختلف شکست های بزرگی را متحمل شده و سرشاخ شدن با حزب الله که به مراتب قدرتمندتر از سایر گروه های مقاومت در منطقه است عواقب پیش بینی نشده ای برای اشغالگران به دنبال خواهد داشت و خواب آشفته این رژیم جعلی تعبیر نخواهد شد.

وی گفت: پس از انفجارهای مکرر لوازم الکترونیکی در لبنان زنگ هشدار میان کشورهای جهان از جمله محور مقاومت به صدا درآمد و بیش از پیش لزوم حکمرانی و بومی سازی وسایل محرز شد و باید باور کنیم بدبینی به هرآنچه از طرف دشمن می رسد در زمینه‌ نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی درمانی یکی از اصول عقلانی است و باید جزیی از زندگی ما شود.

امام جمعه قصرشیرین همچنین به مناسبت نهم مهرماه سالروز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: کودکان مظلوم ترین قربانیان جنگ ها هستند و کودکان فلسطینی در مظلومیتی مضاعف قرارگرفته اند که جرمشان تنها زاده شدن در سرزمین مادریشان است.

حجت الاسلام صالحی همچنین در ادامه با اشاره به دهم مهرماه روز سالمندان از اهمیت و مقام سالمندان بر اساس آیات صریح قرآن کریم سخن گفت و افزود: احترام به سالمندان باعث ایجاد همبستگی اجتماعی و تقویت پیوندهای خانوادگی و اجتماعی شده و موجب پیشرفت معنوی و اجتماعی می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت دارد.