تهران- ایرنا- مربی تیم موی‌تای جوانان با بیان اینکه این ورزش در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: برای عقب نماندن‌ از جمع‌ مدعیان و نتیجه‌گیری، نیاز به حمایت ویژه داریم.

علی پاک‌اعتقاد ظهر جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: مجموعه موی‌تای ایران از رئیس گرفته تا مربیان و قهرمانان، تلاش دارند تا بتوانند در بین مدعیان جهانی جایگاه شایسته‌ای برای خود داشته باشند و برای رسیدن به این هدف انتظار می‌رود حمایت ویژه‌ای از این رشته شود.

وی افزود: کشورهایی مانند مالزی، اردن، اندونزی، عربستان، امارات، ترکیه و فیلیپین با بهره‌مندی از امکانات مناسب، سرمایه‌گذاری خوبی روی رده‌های پایه کرده‌اند و از این پس دیگر نمی‌توان گفت که موی‌تای فقط به رقبای سنتی مثل تایلند و یا روسیه خلاصه می‌شود.

پاک‌اعتقاد با اشاره به نتایج تیم پسران موی‌تای در رقابت‌های جهانی تایلند، اظهار داشت: در برخی اوزان نتایج خوبی کسب کردیم، اما در کل عملکرد تیم پسران راضی‌کننده نبود. اگر به‌دنبال نتیجه در مسابقات جهانی هستیم باید تمرینات فنی، بدنسازی و بهره‌مندی از علوم تغذیه و روانشناسی را برای رده‌های پایه در نظر داشته باشیم. حقیقتا با کمتر از یک ماه تمرین و اردو، نمی‌توان برای چنین رویدادی به خوبی آماده شد.

وی اضافه کرد: باید از حالا با تقویت کادر فنی، بررسی عملکرد بازیکنان و استفاده از نظرات سازنده، این تیم را برای رسیدن به موفقیت‌های بهتر و بیشتر در مسابقات جهانی آینده مهیا کرد.

این مربی باسابقه، وجود سرمایه عظیم انسانی در موی‌تای کشور را یک فرصت خواند و افزود: موی‌تای ایران در هر وزن می‌تواند سه تا چهار ورزشکار هم‌سطح و مدعی داشته باشد که با برنامه ریزی و برگزاری اردوهای مشترک و مسابقات تدارکاتی می‌توان آنها را برای چنین مسابقات بزرگی آماده کرد. در حقیقت تجربه شرکت در میدان‌های بین‌المللی بسیار با ارزش و کارگشا خواهد بود.

پاک‌اعتقاد یادآور شد: بازیکنان ایرانی به دلایلی نمی‌توانند در بسیاری از مسابقات ایفما شرکت کنند، اما کشورهای در حال توسعه در رشته موی‌تای در این رقابت‌ها حضور می‌یابند و همین امر موجب شده است تا رشد آن‌ها بیش از پیش به چشم بیاید.

وی افزود: جواد نصیری کار ارزنده‌ای انجام داد و نسبت به برگزاری مسابقات قهرمان کشوری و سپس اعزام چنین تیم بزرگی به مسابقات جهانی اقدام کرد. او می‌داند باید در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کند تا در سالیان آینده نتیجه این کار را ببیند. در واقع سرمایه‌گذاری در این بخش، ضامن موفقیت موی‌تای در آینده است.