شیراز-ایرنا- اصولا شهرآورد های فوتبال (دربی) در جهان از حساسیت های زیادی برخوردار است از این رو شهرآورد شیرازی ها بین فجر شهید سپاسی و شهر راز هم از این قاعده جدا نیست و هر ۲ تیم ابتدا می آیند که نبازند.

به گزارش خبرنگارایرنا دیدار ۲ همشهری فجر و شهر راز،شنبه هفتم مهر ماه در ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می شود.

چرا دربی ها در ایران حساس و کمتر جذاب هستند؟

دیدار تیم های همشهری در تمام نقاط دنیا به نام دربی (derby)برگزار می شود که معمولا این دیدار ها در ایران که به شهرآورد مشهور است از جذابیت کمتری اما از حساسیت زیادی برخورداراست و آیا شهرآورد شیرازی ها می تواند این جذابیت را داشته باشد؟

اگربه تاریخ دربی ها درکشورمان به ویژه استقلال و پرسپولیس نگاه کنیم کمتر جذاب بوده اند چرا که خط و نشان کشیدن بازیکنان و هواداران به اصطلاح کُری خواندن چه پیش و چه بعد از بازی موجب شده که در ایران شاهد جذابیت در اینگونه دیدارها نباشیم.

در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه، دیدار شهر آورد آنها همیشه جذاب و پُر گل بوده است چرا که فرهنگ تماشاگران و بازیکنان به گونه ای است که آنها به دنبال لذت بردن از فوتبال هستند اگر چه آنها هم برای یکدیگر کُری می خوانند لیکن این موضوع به صورت کوتاه مدت است و پس از آن همه چیز به روال عادی بر می گردد اما در ایران تا ماه ها ترکش باخت در دربی به ویژه در شبکه های مجازی وجود دارد.

شهر راز و آریو اسلامشهر

روزگاری دربی شیرازی ها در لیگ برتر برگزار می شد، کجا رفت آن روزگار؟

روزگاری نه چندان دور، شهر شیراز در لیگ برتر با تیم های برق که خاموش شده و فجر آقایی می کرد و این تیم ها تماشاگران زیادی را به ورزشگاه حافظیه و یا شهدای ارتش می کشاندند و به دلیل همان حساسیت ها اکثر بازی های این ۲ تیم مساوی می شد چرا که تیم ها برای نباختن به زمین می آمدند.

سومین شهرآورد فجر و شهر راز

فجر و شهرراز برای سومین بار است که در شهر آورد شیرازی ها پس از تاسیس شهر راز به مصاف هم می روند که در آن ۲ بازی تیم فجر برنده شد و باید منتظر ماند و دید دیدار سوم به کام کدام کدامیک شیرین خواهد شد، فجر به سومین برد ( هت تریک) می رسد و یا اینکه شهر راز یکی از باخت ها را جبران می کند.

هر ۲ گلزن شهر آورد گذشته غایب هستند

یکم آذر ماه سال ۱۴۰۲، نخستین شهر آورد فجر و شهر راز با گلی که ابوالفضل بابایی در دقیقه ۳۷ برای فجری ها به ثمر رساند به سود این تیم تمام شد و در دور برگشت هم که ۱۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، تیم فجر با گل دقیقه ۴۵ داوود رجبی دومین شهر آورد را هم به سود خود تمام کرد.

هر ۲ گلزن شهرآورد های قبلی در سومین تقابل خود غایب هستند، ابوالفضل بابایی به پرسپولیس تهران پیوسته و داوود رجبی هم در تیم ذوب آهن اصفهان بازی می کند و باید منتظر ماند در دیدار سوم کدامیک از بازیکنان ۲ تیم گلزنی می کنند تا نامشان در بین گلزنان شهر آورد شیرازی ها نوشته شود.

فجر سپاسی

چهره متفاوت فجر در دربی سوم

ازنکاتی که می توان به آن اشاره کرد چهره متفاوت ۲ تیم نسبت به شهرآورد های گذشته است، به ویژه فجری ها که هم در کادر فنی و هم در بازیکنان کاملا دگرگون شده اند و در تیم شهر راز هم تغییراتی در نزد بازیکنان این تیم صورت گرفته است.

در ۲ شهرآورد گذشته سکان تیم فجردر دست مهدی رجب زاده بود که هم اینک جایش را به پیروز قربانی کاپیتان اسبق استقلال تهران داده است.

اما همچنان روی نیمکت تیم شهر راز برای شهر آورد سوم ستار زارع بازیکن اسبق برق شیراز و تیم ملی قراردارد تا سومین تجربه دربی خود را دنبال کند.

حال و روز خوب شیرازی ها در لیگ دسته یک

هم اینک درجدول رده بندی این فصل فوتبال دسته لیگ دسته یک پس از انجام سه بازی حال روز تیم های شیرازی به ویژه فجری ها بسیارخوب است و عزم خود را برای صعود به لیگ برتر جزم کرده اند.

فجر با ۹ امتیاز به تنهایی در صدر جدول جا خوش کرده است و حداکثر امتیاز را در شروع لیگ گرفته است، پیروز قربانی سر مربی تیم فجر به خوبی می داند تیمش برای اینکه همچنان به بردهایش تداوم دهد نیاز به برتری در شهر آورد دارد.

پیروز قربانی سر مربی تیم فجر

همچنین تیم شهر راز هم نتایج خوبی گرفته و پس از سه بازی با پنج امتیاز و بدون شکست در رده هفتم است.

با توجه به نتایج خوبی که تیم های شیرازی در لیگ دسته یک گرفته اند، درشهر آورد سوم شاهد حضور شمار زیادی تماشاگر در ورزشگاه حافظیه خواهیم بود که حضورآنها بر جذابیت بازی افزوده خواهد شد.

دیدار این ۲ همشهری شنبه هفتم مهرماه در ورزشگاه حافظیه شیراز در ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه بر گزار می شود.

جدول رده بندی در پایان هفته سوم

با پایان یافتن هفته سوم این مسابقات تیم فجر شهید سپاسی با ۹ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته ، تیم پیکان تهران با هفت امتیاز دوم است و صنعت نفت آبادان هم با هفت امتیاز در جای سوم قرار گرفت.

ستار زارع سر مربی تیم شهر راز

همچنین تیم شهرراز با پنج امتیاز در مکان پنجم ایستاده است.

در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک ۱۸ تیم شرکت دارند که پس از ۳۴ بازی تیم‌های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و پنجم را کسب خواهند کرد و سه تیم آخر جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

نیروی زمینی تهران، نفت مسجد سلیمان و شهرداری آستارا سه تیم انتهای جدول تا پایان هفته سوم هستند.