گلپایگان- ایرنا- امام جمعه گلپایگان گفت: با توجه به گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی باید با فراهم کردن زمینه‌های رشد و اعتماد، سکان مدیریت و ادامه راه انقلاب را به دستان جوانان سپرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای گلپایگان افزود: برخی از نهادها مانند وزارت آموزش و پرورش در جهت رشد و تربیت جوانان نقش برجسته‌تری دارند و پایه و اساس پیشرفت هستند.
وی ادامه داد: بعد از آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی این وظیفه را به عهده دارند و مسوول تقویت نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد هستند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: درس های آموزنده و تاثیرگذاری که در جهت ساختن آینده ای بهتر برای کشور و مردم نیاز است را در هشت سال دفاع مقدس به روشنی می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام کرامتی افزود: یکی از این درس‌ها، رشد جوانان غیور، شجاع و درس آموخته مکتب اسلام و امام خمینی (ره) که دارای اعتماد به نفس بالا و هوش سرشار در دوران جنگ تحمیلی بودند، است.

وی اظهار کرد: در زمان جنگ به این جوانان اعتماد و از فرماندهی تا برنامه ریزی در ستادها و امور جنگ به آنها سپرده شد که به لطف خداوند با مدیریت مناسب، جنگ را به‌خوبی پیش بردند و با تمام نابرابری ها از لحاظ تجهیزات نظامی اما با قدرت ایمان بدون اینکه حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست بدهند، پیروز هشت سال دفاع مقدس شدند.

حجت الاسلام کرامتی بیان کرد: در هر جنگی که رخ می دهد، کشور مهاجم و آغازگر جنگ به دنبال آن است که درگیری در حداقل زمان به پایان برسد و نتیجه مورد نظرش را کسب کند زیرا زمان کمتر باعث پایین آمدن هزینه ها خواهد شد.

وی ادامه داد: صدام با این خیال که در یک هفته تهران را فتح کند، جنگ تحمیلی علیه کشورمان را آغاز کرد اما جنگ پس از هشت سال به پایان رسید و سبب تضعیف نیروهای رژیم بعث و تحمیل هزینه‌های بالای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به عراق در آن زمان شد اما در مقابل در بین رزمندگان کشورمان باعث بالا رفتن ایمان، خودباوری و خودکفایی شد.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: در جنگ بین رژیم صهیونیستی و محور مقاومت نیز شاهد تکرار این اتفاق هستیم به گونه‌ای که رژیم کودک‌کش صهیونیستی در آغاز جنگ با حماس در غزه تصور می‌کرد که در یک هفته پیروز شود اما پس از گذشت یک سال، دفاع مقدس در غزه ادامه دارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی قطعا در تهاجم به لبنان نیز با ایستادگی نیروهای محور مقاومت روبه‌رو خواهد شد و مانند غزه شکست خواهد خورد.

امام جمعه گلپایگان گفت: با توجه به طولانی شدن جنگ در غزه، رژیم صهیونیستی با هزینه های سنگین سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مواجه شده به‌طوریکه در نهادهای بین المللی بیش از پیش منفور و منزوی شده است و سخنرانی نماینده این رژیم در صحن علنی سازمان ملل متحد با ترک بسیاری از نمایندگان کشورها از محل کنفرانس روبه‌رو شد.