بغداد - ایرنا -«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به حملات به ضاحیه بیروت گفت: رژیم صهیونیستی با حمله هوایی به مناطق مسکونی در منطقه «حارة حریک» در قلب ضاحیه بیروت ویرانی گسترده‌ای در منطقه با تراکم بالای شهروندان بی‌گناه غیرنظامی به بار آورده و بار دیگر مرتکب جنایت تازه‌ای شده که به سیاهه سراسر ترور و جنگ این رژیم افزوده می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم در واکنش به حمله شامگاه جمعه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت، افزود: این حمله بزدلانه بار دیگر به جهانیان ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی برای جنایات خود هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و در ارتکاب ددمنشانه‌ترین کشتار غیر نظامیان لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و به قوانین بین‌المللی کوچک‌ترین اعتنایی ندارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که این حملات صرفا تجاوز نظامی نیست، بلکه تلاشی رذیلانه برای وحشت‌انداختن و ایجاد فتنه و برهم‌زدن ثبات لبنان و مقاومت قهرمان آن و گسترش دایره نزاع است.

حکیم گفت: با قاطعیت تأکید می‌کنیم که این حملات تروریستی به‌سادگی پشت سر گذاشته نخواهد شد و دشمن با همه توحش خویش توان شکستن عزیمت نیروهای مقاومت یا به زانو کشیدن ملت سرفراز لبنان را نخواهد داشت و جز با مقاومت و ایستادگی بیشتر مواجه نخواهد شد و در تغییر روند جنگ شکست خواهد خورد.

وی این حمله ددمنشانه را به‌شدت محکوم و تصریح کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم که فورا برای مهار این رژیم جنایتکار وارد عمل شود و آن را در برابر مسئولیت جنایت‌های قرار دهد. همچنین از همه آزادگان جهان می‌خواهیم که در کنار لبنان و ملت آن بایستند و برای توقف فوری این توحش فعالیت کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق از خداوند برای شهیدان رحمت و برای مجروحان شفای عاجل و برای نیروهای قهرمان مقاومت نصرت طلب کرد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی منطقه حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد، هدف این حملات، مرکز فرماندهی اصلی حزب الله بوده است.