تهران- ایرنا- سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که واشنگتن درباره حمله روز جمعه اسرائیل به بیروت از قبل هشداری دریافت نکرده بود اما یک مقام آمریکایی دیگر گفت که واشنگتن کمتر از یک ساعت قبل از حمله، از آن اطلاع یافته بود.

به گزارش ایرنا به نقل از نیوریورک تایمز، سینگ در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: آمریکا دخالتی در این عملیات نداشت و از قبل هشداری درباره آن دریافت نکرده بود.

وی افزود که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگویی تلفنی انجام داده است.

سینگ مدعی شد که آمریکا همچنان به تلاش‌ها برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک در مناقشه لبنان و اسرائیل ادامه می‌دهد.

در همین حال، یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است به شبکه ای. بی. سی نیوز گفت که اسرائیل کمتر از یک ساعت پیش از حمله به بیروت به آمریکا اطلاع داده بود که قصد دارد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را هدف قرار دهد.

این مقام آمریکا مدعی شد که در هنگام حمله، سید حسن نصرالله و شماری از اطرافیانش در حال بازدیدی سریع از بیروت بودند.

ای. بی. سی نیوز افزود که هنوز روشن نیست آیا این حمله موفق بوده است یا خیر.

رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان گزارش دادند که دبیرکل این حزب در سلامت به سر می‌برد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: پس از آنکه شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل گفتند که حسن نصرالله هدف حملات ساعتی پیش به لبنان بوده است، یک منبع نزدیک به حزب الله اعلام کرد که رهبر این گروه در سلامت به سر می‌برد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی منطقه حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد، هدف این حملات، مرکز فرماندهی اصلی حزب الله بوده است.

خبرنگار المیادین تاکید کرد هواپیماهای رژیم صهیونیستی، محلات مسکونی منطقه حاره حریک در ضاحیه جنوبی شهر بیروت را به شدت بمباران کردند.

مقام‌های لبنانی گزارش دادند که در این حمله ۲ نفر جان خود را از دست داده و ۷۶ تن نیز زخمی شده‌اند.