سبزوار ـ ایرنا ـ نماینده ۶ شهرستان غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع و سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، روشن و انقلابی بود.

بهروز محبی نجم‌آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دکتر پزشکیان در نطق خود مباحث خوبی را مطرح کرد و مواضع ایشان در سازمان ملل مواضع جمهوری اسلامی بود.

وی مخاطب قرار دادن مردم آمریکا توسط رییس جمهوری را نیز اقدامی جالب خواند و ادامه داد: ایشان به مردم آمریکا گفت که این ما نیستیم که در کنار کشور شما پایگاه نظامی زده‌ایم و این ما نیستیم که شما را تحریم کرده ایم.

نماینده سبزوار در مجلس با اشاره به حضور رییس جمهوری در جمع ایرانیان خارج کشور، گفت: نیاز است برای جلب مشارکت این گروه از ایرانیان کار عمیقی صورت گیرد و ضروری است که دولت در این زمینه برنامه خوب و مدونی داشته باشد.

محبی، مداومت در کار را بسیار مهم دانست و گفت: البته در دولت دهم گام‌هایی در این مسیر برداشته شد اما تداوم نیافت و ابتر ماند.

وی با بیان اینکه مردم از نگاه صرف حزبی عبور کرده و از مسوولان صداقت و کار می خواهند، افزود: وقتی مردم در رقابتی آزاد به فردی رأی می دهند وظیفه همه است که به دولت کمک کنند و منافع ملی در گرو همراهی و کمک به دولت وفاق ملی است.

به گزارش ایرنا، رییس‌ جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ (۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴) به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی در صدر هیات عالی‌رتبه سیاسی، وارد نیویورک شد و چهارشنبه شب به وقت محلی سه روز دیدارها و رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک مسعود پزشکیان پایان یافت.

مهم‌ترین برنامه رییس جمهوری در نیویورک، سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود که پزشکیان در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از ورود ایران به «عصر جدید» سخن گفت؛ فصلی که به گفته وی شرط اصلی آن، احترام و رفع تحریم‌های ایران است.