تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا، با ارائه آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محورهای مواصلاتی کشور، نسبت به بارش شدید باران و مه‌گرفتگی در برخی استان‌ها هشدار داد و از رانندگان خواست تا با رعایت نکات ایمنی، از توقف در حاشیه جاده‌ها پرهیز کرده و پیش از سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ بهروز خانپور روز شنبه در خصوص وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اعلام کرد: اکنون تمامی محورهای مواصلاتی کشور از شرایط ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند با این حال، در ارتفاعات محورهای شمالی از جمله چالوس، هراز و فیروزکوه، مه‌گرفتگی گزارش شده است.

وی افزود: در ارتفاعات استان تهران نیز مه‌گرفتگی و بارندگی وجود دارد که این وضعیت می‌تواند دید رانندگان را کاهش دهد.

خانپور ادامه داد: استان‌های اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان با بارش باران همراه هستند و لغزندگی معابر در این مناطق خطرساز است. همچنین به دلیل بارش شدید باران در محورهای چالوس و هراز، احتمال انسداد این محورها وجود دارد، لذا رانندگان باید احتیاط کامل را داشته باشند و از سفرهای غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا در ادامه با ارائه هشدارهای هواشناسی تأکید کرد: به دلیل لغزندگی معابر، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنید و از توقف در حاشیه بزرگراه‌ها و جاده‌ها به شدت پرهیز نمایید.

وی همچنین از رانندگان و کسانی که قصد سفر دارند، خواست پیش از آغاز سفر، حتماً از وضعیت راه‌ها و شرایط جوی مطلع شوند تا سفر ایمنی داشته باشند.