زاهدان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رشد ۵۲۳ درصدی جذب قیر در حوزه بارآفرینی شهری در محدوده شهرهای زیرپوشش این اداره کل خبر داد.

عطاء اله اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص قیر در حوزه بازآفرینی شهری در سال‌ ۱۴۰۱ به میزان ۲ هزار و ۳۶۰ تن بوده که این رقم با رشد ۵۲۳ درصدی از سال گذشته تاکنون به ۱۲ هزار و ۵۵۹ تن و به ارزش یک‌هزار و ۹۸ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهم برای تغییر کالبد شهری از وضعیت ناپایدار به پایدار است، تصریح کرد: با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی ۱۰ شهر استان نظیر زاهدان، زابل، هامون، زهک، جزینک، علی اکبر، گلشن، سوران، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اقدام مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان، هر ساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص پیدا می‌کند.
وی اظهار کرد: دریافت قیر از شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت آسفالت معابر خاکی مربوط به محلات ناکارآمد شهری توسط شهرداری‌ها مستلزم تصویب شهر مورد نظر در کمیسیون ماده پنج در استان است به این معنا که قیر در اختیار شهرداری‌هایی قرار می گیرد که شهر و محلات مورد نظر خود را در زمره تعهدات شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دهند و بتوانند مصوبه کمیسیون ماده پنج استان را دریافت کنند.
اکبری افزایش کیفیت زندگی و رشد سرمایه اجتماعی در محلات هدف را مهمترین دستاورد آسفالت معابر مضمحل و خاکی برشمرد و گفت: با همت شهرداران در سالجاری نیز می‌توانیم آمار خوبی را ثبت کنیم و کیفیت زندگی را در محلات ناکارآمد شهری ارتقا ببخشیم.