بوشهر-ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بندر بوشهر به عنوان مرکز استان نگاه ویژه‌ای برای تخصیص اعتبار می طلبد این درحالی است که اعتبار عوارض حق آلایندگی و ارزش افزوده این شهر به طور کامل پرداخت نمی‌شود.

به گزارش ایرنا ، وحید نیک‌روش روز شنبه در نشست مردمی اعضای شورای شهر بوشهر با اهالی کوی سنگی اظهار کرد: نبود نگاه ویژه به شهر بوشهر منجر شده تا مرکز استان با کمبودهای متعددی مواجه باشد.

وی افزود: شهر بوشهر با عقب‌ماندگی‌های زیادی مواجه است و هر نقطه شهر گرفتاری و معضلات خود را دارد بر همین اساس یکی از اولویت‌های ما در شورای ششم توجه به این محلات بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: هرچند گذشتگان در بوشهر تلاش کردند، اما نتیجه ملموسی نداشته و در عمق شهر کارهای زیادی نیاز است.

نیک روش ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری سه هزار میلیارد ریال بود که در سال ۱۴۰۳ این بودجه به ۱۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: هرچند این اعتبارات جوابگوی حجم مسائل و مشکلات موجود در شهر نیست، اما تلاش شده بتوانیم با تغییر رویکرد، جهش‌های خوبی در عمران و توسعه بندر بوشهر رقم بزنیم.

نیک‌روش از تکمیل ۹۰ درصد طرح‌های نیمه‌تمام در شورای ششم به عنوان یکی از اقدامات مثبت یاد کرد.

بیشر بخوانید

افتتاح ۲ گذر جدید در محلات جنوبی شهر بوشهر

طرح تبدیل جمعه بازار بوشهر به روز بازار کلید خورد

وی گفت: افزایش پنح هکتاری ظرفیت فضای سبز شهر بوشهر، تملک پنج ملک در مسیر گذر، تکمیل و بهره‌برداری از گذر سردار سلیمانی، احداث گذر شهید گرد، گذر مرکز تحقیقات، جاده سلامت، احداث پارک لیل و فاز دوم پارک باغ بهزاد، از شاخص‌ترین اقدام‌های شورای ششم بوشهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: تاکنون نیز ۳۲۰ کوچه از محلات بوشهر در منطقه یک و ۲ آسفالت شده است.

نیک روش اضافه کرد: روکش آسفالت هشت خیابان اصلی شهر بوشهر در برنامه سال جاری پیش‌بینی شده که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

به گفته نیک‌روش، ۲۷۱ هزار متر مربع از کوچه‌ها و معابر شهر بوشهر در طول سه سال فعالیت شورای ششم آسفالت شده است.