مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نسبت به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی هشدار داد گفت: امسال ۱۷ مورد قلع و قمع و تخریب بنا و مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی میاندوآب اجرا شده است.

رضا مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستاهای شبیلو و ملاشهاب الدین این شهرستان، در راستای ماده سه و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و با هدف آزادسازی و بازگشت کاربری اراضی به چرخه تولید محصولات کشاورزی اجرا شد.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت مستمر و مداوم در حال پایش و نظارت بر اراضی کشاورزی است و با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن۱۳۱) و یا مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، اطلاع دهند.

وی یادآور شد: مجوز احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه، دامداری و مرغداری در اراضی با کیفیت پایین برای متقاضیان صادر می‌شود و در قانون مشوق‌هایی هم برای آن در نظر گرفته شده است، متقاضیان باید درخواست خود را در سامانه‌ پنجره واحد مدیریت زمین ثبت کنند و استعلام‌ها و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.