اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور برمبنای افزایش بهره‌وری نیروی انسانی محقق می‌شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز شنبه در آیین افتتاح مدرسه غیرانتفاعی متوسطه دخترانه متوسطه اول المهدی در اراک افزود: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر به‌خصوص آموزش و پرورش وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند.

وی نسبت به کادرسازی ویژه در آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: وجود زنان و مردان عفیف و پاک، دلسوز، کاردان، سخت‌کوش و پایبند به اصول و مبانی اسلام و انقلاب در آموزش و پرورش می‌تواند آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آموزش اثر گذار نیاز اساسی کشور است و این مهم باید از سنین پایین تا سطح تخصصی اصلاح و تقویت شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: رویکرد نظام آموزش کشور باید از تئوری به عملکرایی تغییر رویه دهد چرا که آموزش تئوری ضمن بهره وری پایین، انتظارات افراد را بالا برده و باعث می شود که جوانان و نوجوانان تنها به فکر کارهای پشت میزی باشند.

وی تاکید کرد: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و ارزش افزود بالا تنها با سرمایه گذاری در بخش تولید محقق می شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی کارآفرین و دلسوز است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: بزرگانی همچون امام راحل، آیت‌الله اراکی، کربلایی کاظم ساروقی، امیرکبیر و پروفسور حسابی در استان مرکزی متولد و پرورش یافته‌اند، که حتی بعد از حیاتشان نیز منشاء خیر و برکت بوده‌اند، بنابراین آموزش و پرورش باید برای تربیت چنین شخصیت‌هایی که دلسوز کشور، نظام و اسلام هستند، برنامه‌ریزی کند.

استان مرکزی بیش از ۲۶۰ هزار دانش‌آموز دارد که حدود ۲۰۰ هزار نفر آنها در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.