تهران بزرگ - ایرنا - همزمان با هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی اکران فرهنگی تقدیر از آتش‌نشانان با عنوان «با افتخار یک قرن جدال با آتش و دود» در بیلبوردهای شهری پایتخت اکران شد.

به گزارش ایرنا، هفتم مهرماه روزی است که به یاد آتش‌نشانان شهید در هفت مهرماه ۱۳۵۹ زمانی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد و منجر به شهادت جمعی از آتشنشانان جان بر کف شد، به همین منظور با همکاری سازمان آتش نشانی و زیباسازی شهر تهران اکران فرهنگ در معابر پایتخت اکران شد.

در این اکران فرهنگی از دستاوردهای افتخار آفرین آتش‌نشانان در طول یک قرن تلاش خود با تصاویر و جملاتی همچون‌ «با افتخار یک قرن تلاش برای نجات جان و مال شهروندان»، «با افتخار یک قرن جدال با آتش و دود»، «با افتخار یک قرن خدمت و منت صادقانه به مردم»، «با افتخار یک قرن تلاش برای کاهش حوادث پایتخت»، «با افتخار یک قرن ایثار و از جان گذشتگی»، «با افتخار یک قرن برای کاهش حوادث پایتخت» و «با افتخار یک قرن دغدغه برای ایمنی شهر» استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیش از پنج هزار آتش نشان و ۱۳۸ ایستگاه در پایتخت فعال است.