دزفول-ایرنا- رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول خواستار تسریع در روند پیگیری قضایی برای پرداخت اجاره بهای زمین‌های موقوفه برخی ادارات این شهرستان شد.

عباس نظیری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زمین ۶ اداره دزفول موقوفه بوده و ساختمان آنها در زمین وقفی ساخته شده است.

وی اظهارکرد: نشست‌های مختلفی برای احقاق حق موقوفه زمین این ادارات برگزار و ابتدا برای پرداخت اجاره زمین یا حق موقوفه اعلام همکاری شد ولی اقدام خاصی در این زمینه انجام نشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول گفت: اوقاف یک سازمان دولتی برای احقاق حق موقوفه است که برای حل این مشکل از طریق قضایی اقدام و دادخواست تنظیم شده است.

نظیری با تاکید بر اینکه نیت واقف با این درآمدها تامین می‌شود، ادامه داد: طولانی شدن این مطالبه موجب ضایع شدن حق موقوفه و فراموشی آن می‌شود که نیاز است پیگیری قضایی تسریع یابد.

وی درخصوص جایگاه وقف نیز گفت: وقف به عنوان احسان ماندگار و صدقه مانند سایر فعالیت‌های اقتصادی از جمله خمس و زکات در سیستم جامعه اسلامی آمده است که درصورت نهادینه شدن، نیازمندان توانمند خواهند شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول تصریح کرد: وقف‌های خوبی از جمله بیمارستان سیداسدالله نبوی در گذشته در دزفول انجام شده که برکات بسیاری به همراه داشته است.

شهرستان دزفول ۳۵ موقوفه درآمدزا دارد.