تهران- ایرنا- چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران، فرصتی ویژه برای دانشجویان فراهم کرده تا از تسهیلات این جشنواره بهره ببرند. همچنین فیلمبرداری فیلم کوتاه «آخرین نقش» به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، دریافت جایزه ویژه هیات داوران مذهب امروز توسط انیمیشن «ققنوس»، پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «آخرین نقش» و میزبانی جشنواره فیلم کوتاه تهران از دانشجویان برای استفاده از تسهیلات در چهل‌ویکمین دوره این جشنواره، بخشی از خبرهای سینمایی امروز هستند.

پایان فیلمبرداری «آخرین نقش»

فیلمبرداری فیلم کوتاه «آخرین نقش» به کارگردانی سعید بیات به پایان رسید. این فیلم کوتاه را شهناز نوروزی تهیه کرده است و حسن مهاجر و سعید بیات فیلمنامه آن را به نگارش درآورده‌اند.

در «آخرین نقش» اسماعیل محرابی، صدف اسپهبدی، بابک قادری و ماکان حسن‌پور به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده: «هاشم، در سن ۷۵ سالگی برای بدست آوردن تنها آرزوش دست به اقداماتی میزند و باعث نگرانی دختر و داماد می‌شود.»

«ققنوس» جایزه ویژه هیات داوران «مذهب امروز» را دریافت کرد

انیمیشن «ققنوس» به کارگردانی مونا شمس و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که به بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «مذهب امروز» در کشور ایتالیا راه یافته بود، موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره شد. این جشنواره در تاریخ ۱۸ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ ( ۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه ۱۴۰۳) برگزار شد و «ققنوس» موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران شد.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره آمده است:

«جایزه ویژه هیات داوران به فیلمی تعلق می گیرد که هنر انیمیشن را با خامی تجربیات زندگی واقعی ادغام می کند؛ یک انیمیشن مستند قدرتمند از کشور ایران که موضوعات عمیق مهاجرت و جستجوی یک سرزمین جدید را بررسی می کند. از طریق داستان تلخ سربازی که تصمیم می گیرد همه چیز را پشت سر بگذارد و دوباره شروع کند، این فیلم تصویری عمیقاً تکان دهنده از شهامتی که برای بازسازی زندگی لازم است، ارائه می دهد و جایزه ویژه هیات داوران برای انیمیشن کوتاه به فیلم «ققنوس» می رسد.»

این جشنواره که در سال ۱۹۹۷ به عنوان اولین جشنواره سینمای معنوی و گفتگوی بین ادیان ایتالیا تاسیس شده است، در سال ۲۰۲۴ بیست و هفتمین سالگرد خود را جشن گرفت.

میزبانی جشنواره فیلم‌کوتاه تهران از دانشجویان؛ تا ۱۲ مهرماه دارید

دانشجویان تمامی رشته‌های دانشگاهی از امروز شنبه ۷ مهرماه فرصت دارند تا با ثبت‌نام در سامانه جشنواره چهل‌ویکم، به‌صورت ویژه مهمان این رویداد شوند.

دانشجویان می‌توانند علاوه‌بر استفاده از تخفیف ۲۵ تا ۳۰ درصدی برای تهیه بلیت تماشای آثار چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، از تسهیلات ویژه برای حضور در نشست‌های تخصصی این رویداد هم بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام در سامانه جشنواره می‌توانند علاوه‌بر بهره‌مندی از تخفیف ۲۵ تا ۳۰ درصدی برای تهیه بلیت تماشای فیلم‌های راه‌یافته در بخش‌های مختلف جشنواره چهل‌ویکم، با تخفیف‌های ویژه از فرصت حضور در نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی این رویداد که با حضور اساتید مطرح سینما برگزار می‌شود هم استفاده کنند.

سامانه ثبت‌نام چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران از امروز شنبه ۷ مهرماه تا پنجشنبه ۱۲ مهرماه پذیرای ثبت‌نام تمامی دانشجویان برای استفاده از این تسهیلات است. دانشجویان رشته‌های مختلف بدون هیچ محدودیتی می‌توانند با مراجعه به سایت portal.tisff.ir و ارائه کارت دانشجویی، برای استفاده از این فرصت ویژه، نام‌نویسی کنند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.