بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: حفظ حقوق عامه و پیشگیری از مفاسد در جامعه حایز اهمیت است و تنها مقامات قضایی مسئول نیستند بلکه همه قوا باید همکاری کنند تا به انقلاب آسیب وارد نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور اظهار کرد: همه قوا باید برخی مسایل به ظاهر ساده را که ریشه آن نه تنها حقوق عامه مردم بلکه آسیب به انقلاب اسلامی است رسیدگی کنند چون این مسئله دفاع از حقوق انسانی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: مسئله تهاجم به حجاب، مقدمه کار بوده زیرا هدف نهایی براندازی نظام است و هیچ کسی در این موضوع نمی‌تواند شک داشته باشد لذا از اینجا شروع می‌شود و آسیب آن برای انقلاب است پس نمی‌توان معطل اما و اگرها باشیم حال آنکه با یک نشست قوای سه گانه و یک تصمیم و یا مصوبه می‌توان مسئله را تدبیر کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در هیچ جای دنیا، دولتی اجازه نمی‌دهد عده‌ای علیه قانون آن کشور قد علم کنند لذا اضافه کردن اما و اگر فرصت برای دشمنان است و از آن سوءاستفاده کرده و تبلیغ می‌کنند در حالی که با یک مصوبه می‌توان به این مسایل خاتمه داد و گفت هر فردی قانون را قبول ندارد تا زمانی که بر این تفکر است خدمات قانونی به او تعطیل شود.

وی افزود: اگر چنین کاری را انجام دهید دیگر فردی که بی قانون می‌کند تحمل نخواهد کرد و آنهمه طول و تفسیر برای اینکه چکار کنیم یا پرونده درست شود وجود نخواهد داشت پس باید فرصت را از افراد قانون شکن گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قانون‌شکنان گروهی هستند که با دشمن معامله کرده و مجری برنامه‌های آنها شده اند که باید به این افراد برخورد امنیتی شود گفت: برخی هم عناد دارند که باید خدمات قانونی به آنها تعطیل شود تا زمانی که توبه کنند و برگردند.

وی با اشاره به اینکه مردم از گرانی برخی اجناس خسته و گلایه مند هستند گفت: برخی از کالاهای اساسی از جمله نان گران می‌شود در صورتی که گرانی فقط پول ملی را بی ارزش می‌کند و سودی ندارد.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: گرانی تنها ضرر برای جامعه است بویژه اگر چند نوبت باشد، مگر کشور صاحب ندارد که مردم شب می‌خوابند و نگران فردایشان هستند که مبادا جنسی گران شده باشد آیا برای پیشگیری از گرانی راهی وجود ندارد ؟

وی افزود: بازدیدها و بازرسی‌ها باید در جهت دفاع از منافع عامه صورت گیرد و همه سوء استفاده‌ها در کنار گرانی رصد شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: سهمیه آرد مردم را می‌توان به نحوی به خودشان داد که به هر شکلی که خواسته باشند استفاده کنند تا در این راستا شاهد افزایش کیفیت نان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه گرانی راحتی را از مردم می‌گیرد اضافه کرد: دنیا با همه وجود علیه انقلاب از هر سوء حمله کرده اما ما در حل مسایل جزئی داخلی لنگ می‌زنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه ادامه داد: این فجایع انسانی منحصر به اسرائیل نیست بلکه فرانسه هم در تاریخ جنایت‌هایی دارد که ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه جهان آماده اجرای عدالت شده است یادآور شد: بارقه امیدی که انقلاب ایجاد کرده، بیداری حتی برای مردم غرب شکل گرفته لذا باید با پیام صادقانه مقابل سخنان کذب غرب بایستیم که مستلزم کار مناسب است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: اقدامات چند لایه از زمان وقوع حادثه معدن معدنجو توسط همه اجزای حاکمیت به انجام و سرانجام رسید.

محمد جعفر عبداللهی اظهار کرد: امداد و نجات خوبی را شاهد بودیم و آنچه که در فضای مجازی شنیده می‌شود که خدای نکرده قصوری در این حوزه وجود داشته، بی انصافی بوده و تخلف و قصوری نبوده است.

وی عنوان کرد: غیر از این مسئله اگر موضوعی باشد در حال بررسی است و دستگاه قضایی با همه ظرفیت خودش و توانی که دارد اهتمام ویژه در رسیدگی صریح و دقیق خواهد داشت.

دادستان کل کشور صبح امروز شنبه هفتم مهرماه با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای بیرجند، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

شرکت در مراسم افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز خراسان جنوبی، افتتاح ساختمان دادگاه صلح شهرستان بیرجند و جلسه بررسی ابعاد حادثه معدن از دیگر برنامه های وی در سفر یکروزه به خراسان جنوبی است.

حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در پی تصاعد آنی گاز متان روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و براساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدنکاران دچار حادثه و محبوس شدند.

بلافاصله بعد از وقوع حادثه عملیات امداد و نجات شروع شد و وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حادثه دیده حضور یافتند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهر ماه ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که یکی از مصدومان پس از مرگ مغزی با رضایت خانواده برای اهدای عضو به یزد منتقل شد و شمار جانباختگان به ۵۰ نفر رسید.