رشت - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با بیان اینکه ۲۴ فروند بالگرد هلال‌احمر در کشور فعال است، گفت: ۲۰ فروند بالگرد دید در شب نیز خریداری شده که با الحاق آنان تعداد بالگردهای این جمعیت به ۴۴ فروند افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک محمودی روز شنبه در نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و نیز مسئولان و روسای جمعیت هلال‌احمر گیلان اظهار کرد: ۶ هزار دستگاه خودروی عملیاتی سبک، سنگین و نیمه‌سنگین این جمعیت در کشور فعال است و در عمل هلال‌احمر ایران بزرگترین ناوگان ترابری دنیا را داراست.

وی با تشریح خدمات جمعیت هلال‌احمر در حوادث و بلایا و نیز طرح‌های سالم‌سازی دریا اضافه کرد: خدمات نیروهای هلال‌احمر در نجات جان انسان‌ها با استفاده از همه ظرفیت، نوعدوستانه و خداپسندانه است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با قدردانی از نیروها در اجرای طرح سالم‌سازی دریا بیان کرد: ۱۱۷ روز خدمات مستمر و بدون وقفه نیروهای هلال‌احمر در اجرای این طرح در گرمای سوزان و شرایط شرجی هوا حرکت جهادی و بسیجی، الهی و خالصانه است.

وی با بیان ماهیت کار نیروهای هلال‌احمر در نجات جان انسان‌ها اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به موضوع نجات جان انسان‌ها به باور قلبی و الهی خود عمل کرده و می‌کند.

پیروزی و شکست ظاهری از نگاه قرآن کریم معنا ندارد

محمودی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در لبنان بیان کرد: از نگاه الهی و قرآنی پیروزی و شکست در ظاهر برای ما معنا ندارد، در هر صورت پیروزیم؛ در آنجایی که دشمن را شکست می‌دهیم، پیروز هستیم و هنگامی که ایستادگی کردیم و در ظاهر شکست خوردیم باز هم در پیشگاه خداوند به پیروزی دست یافته‌ایم؛ چراکه تکلیف الهی را انجام داده‌ایم.

وی اظهار کرد: اکنون نیز اتفاقی نیفتاد؛ تمام فرماندهان حزب‌الله شهید شوند و خود ما هم برویم هیچ تاثیری در روند تکلیف نخواهد داشت؛ دین خدا باقی و جاری است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، ما شکست و پیروزی را بین شما و طرف مقابل دست به دست می‌کنیم، این آیه قرآن است و پروردگار هرگز وعده مطلق جنگ‌ها و پیروزی‌ها را به شما نداده اما نهایت شما پیروزید و همین حضور شما پیروزی است.

وی بیان کرد: اکنون هیچ اتفاق جدی که باعث سستی پایه‌های حکومت الهی شود؛ رخ نداده است و هراسی نباید به دل راه داد که یکی از سخت‌ترین آیه‌هایی که خداوند در رابطه با عذاب می‌دهد در مورد کسانی است که مسلمان و رزمندگان در جبهه به دلیل ترس، به دشمن پشت می‌کنند.

تولید محتوی در فضای مجازی متناسب با نیازهای جامعه نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه موضوع جنایت در لبنان توسط صهیونیست‌ها باید جدی گرفته شود، گفت: با وجود برخورداری از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مناسب، تولید محتوی در فضای مجازی متناسب با مقتضیات جامعه ما نیست که در این موضوع باید بیشتر کار شود.

محمد جلائی اظهار کرد: فضای مجازی نمادی از فضای واقعی ما است، تمام مشکلات و مسائل پیرامون جهت‌دهی به افکار عمومی و ساختن ذهنیت ها در مسایل مختلف و خارج شدن این موضوع از کنترل به این دلیل است که تولید محتوی متناسب با نیازهای جامعه انجام نشده‌ و نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک شکست راهبردی از دشمن هم نداشته است، اضافه کرد: راهبردهای جمهوری اسلامی منجر به شکست نشد و همواره پیروز میدان بوده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به آینده پژوهی اظهار کرد: این موضوع زمانی شکل می‌گیرد که گذشته به خوبی ثبت و ضبط شده باشد.

وی بیان کرد: بر اساس اصطلاحی در علوم سیاسی، اشتباه مدیران هر جامعه یکی از سرمایه‌های آن اجتماع است به شرطی که ثبت، ضبط و عبرت شود همانطوری که پیروزی‌ها درس بزرگ و سرمشق بوده اگر ثبت و ضبط شده و از آن استفاده شود.

جلایی در ادامه از تلاش‌های نیروها و مسئولان جمعیت هلال‌احمر در اجرای طرح سالم‌سازی دریا قدردانی کرد.

کاهش ۵۰ درصدی مغروقان

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست گفت: حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریا و نقاط خطرآفرین و مدیریت آن در سواحل، افتخار بزرگی برای مجموعه و استان است.

محمدمهدی نیازمند با بیان اینکه مجموع آمار غرق شدگان در گیلان طی ۲ سال اخیر ۵۰ درصد کاهش یافته‌است، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار امسال ۱۴ نفر در منطقه خطرآفرین و ۲ نفر در طرح سالمسازی دریا غرق شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا از جمله شهدای امدادگر و سلامت گفت: نجات جان انسان‌ها در اولویت کار هلال‌احمر است.

هادی سلیمی با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بخش اعظم خدمات را در سواحل ارائه دادند، افزود: حضور نیروها در اجرای طرح سالم‌سازی سواحل ضمن ایجاد روحیه امید و نجات افزایش رضایتمندی مردم را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی هلال‌احمر بیان کرد: آموزش و پیشگیری از برنامه‌های طرح سالم‌سازی دریا بوده که باید استمرار داشته باشد.

در پایان این نشست جمعی از مدیران و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر گیلان در اجرای طرح سالم‌سازی دریا تجلیل شدند.