بجنورد- ایرنا- علمای اهل‌سنت خراسان‌شمالی امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، اعلام کردند که این اقدامات به دور از انسانیت است و جوامع اسلامی نباید نسبت به این امر بی تفاوت باشند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی خوی حیوانی گرفته است و این روزها اقدام به کشتار فجیع کودکان، برادران و خواهران ما در لبنان و غزه می کند.

در این بیانیه افزوده است: باید اقدامی فوری از سوی کشورهای مسلمان برای مقابله با این رژیم کودک کش انجام شود.

روحانیون اهل سنت خراسان شمالی تصریح کردند: متاسفانه نه تنها اقدامی از سوی جوامع اسلامی به جز ایران انجام نمی شود بلکه برخی کشورها نیز مراوده اقتصادی و نظامی با این رژیم سفاک دارند.

در این بیانیه آمده است: سران کشورهای مسلمان نشین باید بدانند که روزی در برابر خداوند متعال به دلیل بی تفاوتی در برابر غزه و لبنان جواب پس دهند به گونه ای که باید سکوت و همکاری با دشمنان خدا را خاتمه دهند و همپیمان ایران اسلامی در مقابل این جنایتکاران شوند.

افزون بر ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، رسانه های خبری ساعاتی پیش گزارش دادند که صهیونیست ها بیش از ۳۰ نوبت، حومه جنوبی بیروت را بمباران کردند.

در این حملات ساختمان مناطقی همچون «الکفاءات»، «الشویفات»، «الحدث» و «اللیلکی» در حومه جنوبی بیروت زیر آتش شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

محله «حاره حریک» در حومه جنوبی بیروت شامگاه جمعه هدف حمله شدید جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت که در جریان آن تاکنون ۶ غیر نظامی لبنانی شهید و ۹۱ تن دیگر زخمی شدند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش می شود.