تهران- ایرنا- یک فعال فلسطینی زن فلسطینی به اوضاع دشوار اسیران زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

به گزارش امروز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «فادیه البرغوثی» فعال سیاسی فلسطینی اعلام کرد که شمار اسیران زن از نود نفر فراتر رفته و این در سایه تداوم بازداشت ها در مناطق مختلف کرانه باختری است و زندان‌های اسرائیلی به علت افزایش شمار اسیران زن و مرد، شلوغ و پر است.

وی افزود: این افزایش شمار اسیران به منزله شلوغ بودن سلول‌ها، کمبود غذا و دیگر مشکلات است و اسیران ارتباطی با دنیای خارج ندارند.

البرغوثی تاکید کرد: اسیران زن ارتباطی با خانواده های خود ندارند و از حق داشتن وکیل محروم هستند. اوضاع داخل زندان بسیار سخت است.

وی افزود: اسیران زن در زندان «دامون»، سن‌شان بین ۱۷ تا ۶۰ سال است و شامل شخصیت های دانشگاهی، خانه داران، معلم، پزشک، فعال رسانه ای، مادران و زنان باردار است و این تنوع نیازهای متنوع را هم طلب می کند که باید رنج اسارت، انزوا، تحقیر و اهانت را هم بدان افزود.

وی تصریح کرد: اشغالگران، اسیران زن را از حقوق انسانی و قانونی شان ونیز حق رسیدگی بهداشتی، محروم کرده است. محافل رسمی و مردمی و نیز نهادهای حقوق بشری در پرداختن به اوضاع اسیران زن اهمال کرده و اشغالگران ارتباط آنها را با خارج قطع کرده‌اند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد: باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرده است که در زندانهای اسرائیل بیش از ۹۰ زن فلسطینی هستند که ۳۸ نفر از آنها را مادران تشکیل می دهن و آنها در شرایط سختی به سبب شکنجه و توهین به سر می برند. این اسیران زن در زندانهای «دامون»، «معیار هشارون» و مراکز بازجویی و نظامی هستند. هشت نفر از این اسیران زن غزه ای هستنند. این آمار نهایی نیست زیرا نهادهای ویژه امور اسیران اطلاعی از شمار واقعی نزد اشغالگران ندارند.