تهران- ایرنا- امیررضا سالار و سیدآرشام خلیل‌پور در پیکارهای ووشو قهرمانی جوانان جهان به ترتیب موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند.

به گزارش ایرنا، نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان از چهارم مهرماه در برونئی به صورت رسمی آغاز شد. امروز (شنبه) و در روز چهارم این پیکارها، در وزن منهای ۴۵ کیلوگرم پسران، امیرضا سالار در دیدار نهایی این مسابقات به مصاف شون یات لئونگ از هنک‌کنگ رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار به عنوان نخست این دسته وزنی و مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان دست یافت.

این ورزشکار شایسته کشورمان در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در مرحله دوم نیز سینگ نونگمایتم از هند را شکست داد. امیررضا سالار در مرحله سوم به مصاف آخانوف از قزاقستان رفت و در یک دیدار برتر، حریف خود را در دو راند متوالی شکست داد و راهی دیدار نهایی این وزن شد.

همچنین سیدآرشام خلیل‌پور در فرم جین‌شو تالو پسران به مصاف حریفان خود رفت و موفق شد با امتیاز ۸.۴۳۰ به مقام دومی این پیکارها دست یابد و صاحب گردن آویز نقره شود.

ورزشکاری از اندونزی با نمره ۸.۵۴۰ قهرمان شد و نماینده تونس با امتیاز ۸.۲۰۳ در رده سوم استاد. این دومین مدال سیدآرشام خلیل‌پور است. وی قبل از این مدال برنز در فرم چانگ‌چوان تالو پسران را کسب کرده بود.

پیش‌ از نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز شده بودند.