مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و کاهش دما که از اواخر هفته گذشته در استان آغاز شده بود تا اواسط هفته جاری در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

محمد الهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بارش باران در مناطق شمالی و جنوبی خراسان رضوی با تقویت سامانه ناپایدار جوی ادامه خواهد داشت و روند کاهش دما نیز در بیشتر نواحی تا صبح روز دوشنبه ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: همچنین بارش باران و تگرگ عصر امروز در مناطق غربی خراسان رضوی شدت می گیرد که این وضعیت همراه با احتمال وقوع سیلاب و مه گرفتگی در این مناطق خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با کاهش نسبی دما، بارش برف در مناطق کوهستانی این استان نیز پیش بینی می شود همچنین بارش باران رگباری در کلانشهر مشهد دور از انتظار نخواهد بود.

الهی افزود: در شبانه روز گذشته، فریمان با چهار درجه سردترین و داورزن با ۳۲ درجه گرمترین مناطق خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۳ درجه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: دمای هوای کنونی مشهد ۱۹ درجه است و طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی دمای این کلانشهر امروز بین ۱۲ تا ۲۳ درجه در نوسان خواهد بود.