تهران- ایرنا- تیمور دزرانوف رئیس انجمن دوستی ایران-ایریستون گفت: ادبیات فارسی به عنوان کمک مردم ایران به فرهنگ جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، نشستی با عنوان «آشنایی با ادبیات فارسی» توسط انجمن دوستی ایران و اوستیای شمالی به نام ایران - ایریستون به میزبانی کتابخانه علمی اوستیای شمالی آلانیا برگزار شد.

در این نشست، پیرامون آثار استاد شهریار، سبک شعری و مضمون اشعار وی به ویژه شعر معروف «سلام حیدربابا» به عنوان اوج شعر نوین بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین، به نقش و سهم او در جهان شعر ایرانی پرداخته شد و دو تن از دانشجویان ابیاتی از اشعار شاعران نامدار ایرانی را قرائت کردند.

این نشست که با حضور جمعی از دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران همراه بود، تیمور دزرانوف رئیس انجمن دوستی ایران-ایریستون اظهار داشت: ادبیات فارسی به عنوان کمک مردم ایران به فرهنگ جهانی محسوب می‌شود، چراکه بسیاری از آثار ایرانی بخشی از میراث جهانی هستند و ادبیات و شعر جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است، بنابراین ما به فعالیت‌هایمان در زمینه ادبیات و زبان فارسی ادامه می‌دهیم.

تقویت دوستی بین کشورها از طریق فرهنگ و هنر میسر است

یوسف گابیسف مدیر اجرایی انجمن دوستی ایران-ایریستون نیز در ادامه این نشست گفت: ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنچه در طول قرن‌ها در زبان و ادبیات فارسی توسعه یافته است، ادامه یابد و تقویت شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد بهترین روش تقویت دوستی بین‌المللی و روابط بین کشورها از طریق فرهنگ و هنر و جنبه‌های مختلف آن شامل ادبیات، نقاشی و شعر میسر است و ایران از جمله کشورهایی است که با سابقه دیرینه در حوزه هنر، کوشش‌های بسیاری را برای شناخت آثار مرتبط و شناساندن آن به مخاطبان روس می‌طلبد.

انجمن دوستی ایران و روسیه؛ «ایران ایریستون» در سال ۲۰۱۸ در شهر ولادی‌قفقاز با وظیفه اصلی تقویت روابط فرهنگی، علمی و تجاری بین سازمان‌های دولتی و محافل تجاری فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرده است.