همدان- ایرنا- تمرین (مانور) آتش نشانی و ایمنی با رزمایش خودروهای سبک و سنگین در راستای افزایش توان عملیاتی و مهارتی همزمان با هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این مانور با هدف افزایش توان عملیاتی و مهارت نیروهای آتش نشان در برابر حوادث از بلوار ارم آغاز و مسیر بلوار حسین فهمیده، بعثت و سعیدیه ادامه پیدا کرد و آتش نشانان با به صدا درآردن آژیر خودروها و البسه یک شکل در این رزمایش ایمنی شرکت کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان در این باره گفت: هفتم مهرماه یادآور حماسه آفرینی و از خود گذشتگی های آتش نشانان فداکار کشور در عرصه دفاع مقدس و تلاش شبانه روزی آتش نشانان پر تلاش و ترویج گران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح کشور است.

سیدصادق پورسینا افزود: این روز فرخنده، بهانه ای برای یاد آوردن زحمات بسیار سنگین و خدمات سخت و نفس گیر تلاشگرانی است که در راه نجات جان انسان ها از خود گذشتگی می کنند و این کار نه تنها عبادت و جهاد در راه خدا نیست بلکه اجری بی انتها در انتظار آنان است.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان با هدف نجات جان و مال انسان ها از حوادث و رویداد ها از جان خود گذشته و با دلاوری و رشادت می کوشند تا امید و شادی را برای آسیب دیدگان به ارمغان بیاورند.

شهردار همدان نیز گفت: آتش نشانان سربازانی بی ادعا هستند که در حراست از جان و مال مردم و پاسداری از محیط زیست و زندگی از همه هستی خود گذشته و در آسمان خدمت، چون ستاره ای پر فروغ، خوش درخشیده اند.

سیدمسعود حسینی افزود: برگزاری این مانورها باعث افزایش توان آتش نشانان و رعایت اصول ایمنی، کنترل تجهیزات فنی و حفاظتی و اجرای نحوه درست امدادرسانی به افراد آسیب دیده می شود.

وی، ارتقای ایمنی و پیشگیری از سوانح و ارزیابی کمی و کیفی آتش نشانان را از دیگر اهداف برگزاری این مانور بیان کرد و افزود: اولویت اساسی در این مانور ارتقای ایمنی و پیشگیری از سوانح بوده که لازمه آن توجه به نیاز سنجی آموزشی و برگزاری دوره های مختلف آموزشی فنی و تخصصی است که به خوبی در همدان انجام می شود.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان دارای ۱۰ ایستگاه عملیاتی فعال با ۲۰۱ نیروی عملیاتی و اداری است که به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری، آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.