تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

اردبیل - ایرنا - ناشنوایان فعال و برتر حوزه‌های علمی، ورزشی و شغلی شهرستان نیر به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، با حضور مسئولان محلی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره بهزیستی نیر، علی اختری رئیس اداره بهزیستی این شهرستان روز شنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان اظهار کرد: ۸۶ معلول شنوایی زیرپوشش این اداره هستند و از خدماتی نظیر مستمری ماهانه، سمعک و باتری سمعک، وام خود اشتغالی و کمک هزینه ساخت مسکن و نظایر آن برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در سال گذشته ۶ سمعک و ۲ هزار عدد باتری سمعک به ناشنوایان زیرپوشش بهزیستی شهرستان نیر داده شد و با حمایت و پیگیری اداره بهزیستی ۲ مورد کاشت حلزون گوش به ناشنوایان انجام شده است.

وی با تبریک روز جهانی و هفته ناشنوایان به جامعه هدف، ادامه داد: به همین مناسبت مسابقه ورزشی در رشته دارت بین تعدادی از مددجویان دارای معلولیت شنوایی برگزار شد و از نفرات برتر با اهدای هدیه تجلیل شد.

رئیس اداره بهزیستی نیر گفت: با وجود اینکه خدمات‌رسانی به جامعه ناشنوایان از ناحیه این اداره به طور مستمر ادامه دارد، هفته گرامیداشت ناشنوایان نیز فرصت خوبی برای احصا مشکلات عزیزان ناشنواست تا در مسیر خدمتگزاری به آنها توفیق بیشتری حاصل کنیم.

به گزارش ایرنا، ۳۰ سپتامبر مصادف با ۹ مهر روز جهانی ناشنوایان است و برابر اعلام اداره کل بهزیستی استان اردبیل طی یک سال گذشته ۱۹ هزار و ۳۱۹ نوزاد تحت حمایت در استان غربالگری شنوایی شدند.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل - سراب واقع شده است.