اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استا ن مرکزی، نسبت به آموزش‌های تخصصی نیروهای آتش‌نشان تاکید کرد و گفت: آموزش در خصوص مسایل مرتبط به آتش‌نشانی باید در سه سطح عمومی و فراگیر، نیروهای عمومی کشور که می‌توانند در بحران ها حضور یابند و در سطح تخصصی ویژه نیروهای آتش‌نشان با جدیت دنبال شود. 

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در آیین گرامیداشت هفتم مهرماه، روز آتش نشان و تجلیل از آتش‌نشانان اراک، افزود: روزانه حوادث و بلایای مختلفی در دنیا و کشور رخ می‌دهد که می‌طلبد نیروهای امدادی و آتش‌نشانی روز به روز خود را توانمندتر کنند.

وی بیان کرد: آتش نشانی یک شغل مقدس است و بنا به فرموده امام صادق (ع)، کسی که انسانی را احیا کند، گویا همه انسان‌ها را احیا کرده است.

امام جمعه اراک ادامه داد: در طول سال‌های اخیر کشور شاهد حوادث دلخراشی از جمله آتش‌سوزی پلاسکو، متروپل آبادان، معدن شازند و در روزهای گذشته معدن طبس بود که با وقوع آنها ملت ایران عزادار شدند.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: بسیاری از حوادث و اتفاقات ناگوار در سایه بی‌توجهی، غفلت و یا برخی مجوزهای غلط و غیراصولی ایجاد می‌شود که نیاز است به مسایل ایمنی بیش از پیش توجه شود.

وی افزود: بسیاری از ساختماها در کشور و استان مرکزی به صورت مرتفع ایجاد شده اما به واقع مبنای درست و استحکام لازم را ندارند و بخشی از مشکلات آنها به دلیل صدور مجوز توسط شهرداری‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دین مبین اسلام تاکید ویژه بر زندگی در هوای سالم، برخورداری از آب گوارا و محیط سالم دارد و همه باید تلاش کنند تا این شرایط روز به روز بیشتر بهبود یابد و با آلودگی‌های زیست محیطی مقابله جدی شود.

شهردار اراک هم در این آیین گفت: ۲۲۸ آتش‌نشان در سطح شهرستان اراک وجود دارد که ۱۸۳ نفر آنها نیروهای عملیاتی هستند.

علیرضا محمودی افزود: از هفتم مهرماه سال گذشته تاکنون، ۳۲ عملیات سبک، نیمه سنگین و سنگین توسط این افراد انجام شده است.

وی بیان کرد: آموزش در بحث توانمندسازی نیروهای آتش‌نشان از اهمیت ویژه برخوردار است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

شهردار اراک ادامه داد: ۲۰۰ هزار نفر ساعت نفر آموزش ارایه شد و پیش‌بینی شده این مهم در سال جاری با افزایش بیشتری همراه باشد.

محمودی عنوان کرد: آتش‌نشانی اراک یکی از بهترین تیم‌های غواصی ایران و تجهیزات لازم را دارد که این مهم باعث افتخار است.

در پایان این آیین با حضور امام جمعه اراک، استاندار مرکزی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی از خانواده شهید رضا نظری از شهدای حادثه پلاسکو و آتش‌نشانان برتر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.