مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: توسعه گردشگری زیارت در استان اولویت نخست و مبنای برنامه ریزی ها محسوب می شود.

سید جواد موسوی روز شنبه در آیین نواختن زنگ «گردشگری و صلح» در مجتمع آموزشی مهر رضوی در مشهد افزود: امسال شعار روز جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری با عنوان "گردشگری و صلح " معرفی شده است.

وی اظهار کرد: صنعت گردشگری همراه با صنایع پر درآمد در جهان در حال توسعه است در حالی که مزایای فراوانی، برای کشورها، انسان ها و ملت‌ها دارد.

مدیرکل گردشگری خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی و کلانشهر مشهد به واسطه وجود بارگاه رضوی به عنوان جاذبه ای بی نظیر در کشور مطرح است که باید بر روی تقویت و توسعه گردشگری زیارت در این شهر اقدام شود.

موسوی افزود: هم اکنون حجم کل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان خراسان رضوی ۱۲۶ هزار میلیارد تومان و معادل یک سوم سرمایه‌گذاری کشور در این زمینه است.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه گردشگری خراسان رضوی محقق شده که ۱۰ میلیون دلار آن متعلق به ۲ طرح گردشگری استان در سال جاری است.

فرماندار شهرستان مشهد و روسای تمامی تشکلها و مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی در این مراسم حضور داشتند.

خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تاسیسات گردشگری، رتبه نخست این بخش را در کشور داراست.

پنجم تا دوازدهم مهر ماه هفته گردشگری نامگذاری شده است.