کرمانشاه - ایرنا - ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانی مردان جهان در جزیره کیش موفق به کسب ۱۱ مدال رنگارنگ شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هیات پرورش اندام و بدنسازی استان کرمانشاه، هفتاد و هشتمین دوره مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانی مردان جهان در رده‌های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان، دوم تا ششم مهر برای نخستین بار با حضور بیش از ۵۰ کشور به میزبانی ایران در جزیره کیش برگزار شد.

قبل از شروع این رویداد نمایندگان ۶۵ کشور جهان در کنگره فدراسیون جهانی در جزیره کیش حاضر شدند و رقابت ورزشکاران در رشته‌های مختلف از سه‌شنبه هفته گذشته شروع شد و تا پنجشنبه ادامه یافت.

در این دوره از رقابت ها از استان کرمانشاه نیز در قالب تیم ملی پرورش اندام و بدنسازی ایران نیز برای نخستین بار ۱۷ نفر در رده های مختلف حضور داشتند که موفق به کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و چهار برنز شدند.

در این مسابقات ایوب بسامی در فیزیک و اوورال، محمدامین چهاردولی در فیتنس استایل جوانان، محیار هندوراکی در فیزیک کلاسیک جوانان، شهریار حیدری در بادی کلاسیک، مهدی سلطان آبادی در فیتنس چلنچ پیشکسوتان موفق به کسب مدال طلا شدند و محمد احدی در فیزیک کلاسیک مدال نقره و کیوان الفتی در بادی بیلدینگ، قاسم احمدی در گیمز کلاسیک، متین عبدالمحمدی در فیتنس استایل جوانان و رضا بیرانوند در بیلدینگ به مدال برنز دست یافتند.

تیم ملی کشورمان نیز در این دوره از رقابت ها با ۱۵۳ مدال شامل ۵۱ طلا، ۵۲ نقره و ۵۰ برنز با عملکردی درخشان، در هر سه رده سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان مقتدرانه قهرمان هفتادوهشتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان جهان شد.

رده‌بندی تیم‌ها در رده‌های سنی مختلف در پایان مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانی جهان به شرح زیر است:

جوانان

۱- ایران – ۱۲۲ امتیاز

۲- عراق – ۷۹ امتیاز

۳- چین – ۵۳ امتیاز

پیشکسوتان

۱- ایران – ۱۶۰ امتیاز

۲- روسیه – ۱۲۵ امتیاز

۳- رومانی – ۸۲ امتیاز

بزرگسالان

۱- ایران – ۲۸۵ امتیاز

۲- چین – ۱۵۲ امتیاز

۳- عربستان – ۱۴۷ امتیاز

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه یکی از استان های مستعد و مطرح در رشته پرورش اندام در کشور است که تاکنون قهرمانان زیادی را در رده ملی و بین المللی به ورزش کشور معرفی کرده است.

در حال حاضر حدود هزار و ۸۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این رشته در استان فعالیت دارند که اگر ورزشکاران غیر بیمه شده‌ هم در نظر گرفته شوند به حدود پنج هزار ورزشکار خواهد رسید، از مجموع این تعداد ورزشکار حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به صورت حرفه‌ای در حوزه قهرمانی مشغول به فعالیت هستند.