تهران- ایرنا- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: اگر قرار است کسی جایگزین جواد نکونام شود، بهتر است یک خارجی تراز اول به تیم بیاید.

محمد نوری شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره شکست استقلال برابر پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر اظهار داشت: بازیکنان اصلا خوب بازی نکردند. اصلا فکر نمی‌کردم که استقلال در این بازی شکست بخورد. در مقابل پرسپولیس تیم ما را کاملا آنالیز کرده بود و اجازه نمی‌داد که رامین رضاییان کاری انجام دهد و به نظر من ضعیف ترین دربی استقلال بود. متاسفانه ما وسط زمین را به آنها دادیم و پرسپولیس هم توانست در چند موقعیت خطرناک ظاهر شود.

وی با اشاره به شوت ابوالفضل جلالی که به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد، افزود: اگر آن شوت گل می‌شد، تمام تاکتیک گاریدو بهم می‌خورد و بازیکنان ما می‌توانستند بازی خودشان را ارائه دهند. اما فوتبال همین است و یک تیم می‌برد و دیگری شکست می‌خورد. ما پیشکسوتان توقع بالاتری از تیم داشتیم چون در حال‌حاضر استقلال از آرامش دور است و همه ما فکر می‌کردیم که برد در این بازی می‌تواند شرایط تیم را تغییر دهد.

پیشکسوت استقلال در مورد حاشیه‌های ایجاد شده درباره سیدحسین حسینی، گلر این تیم نیز گفت: نمی‌دانم چرا هواداران استقلال بعد از بازی به حسینی ایراد گرفتند! در طول بازی شاهد بودیم که این دروازه‌بان چند بار توانست موقعیت گلزنی را از مهاجمان پرسپولیس بگیرد. امیدوارم در ادامه راه هواداران استقلال پشت بازیکنان باشند و با آنها روحیه بدهند.

نوری یاد آور شد: من اگر جای نکونام بودم در ترکیب تیم از زبیر نیک نفس استفاده می‌کردم و آرش رضاوند را روی نیمکت قرار می‌دادم چون زبیر جنگنده است.

وی درباره اینکه آیا با صحبت‌های هیات مدیره در خصوص ماندن نکونام موافق است یا خیر، اضافه کرد: من تا جایی که به استقلال لطمه وارد نشود، حمایت می‌کنم اما اگر ببینم تیمم در خطر است مهم نیست چه شخصی روی نیمکت قرار دارد. مهم‌ترین دارایی هر باشگاه هواداران ش است و باید آنها خوشحال باشند. اما در حال‌ حاضر بعضی به دنبال اخراج نکونام هستند و اسم سرمربی‌های داخلی را می‌برند و همین موضوع باعث می‌شود حاشیه درست شود. اما اگر قرار است کسی هم جایگزین نکونام شود، بهتر است یک خارجی تراز اول به تیم بیاید.

پیشکسوت استقلال درباره اینکه آیا دستیاران نکونام باید تغییر کنند، افزود: ۱۰۰ درصد باید ۲ مربی خارجی در کنار نکونام باشند چون این کار باعث تقویت تیم شود. استقلال بزرگ است و با هیچ‌کس تعارف ندارد. اگر کسی هم قرار است جایگزین نکونام شود، باید تاپ و در حد آندره‌آ استراماچونی باشد!

نوری ادامه داد: ما متاسفانه از داخلی‌ها می‌خوریم و اصلا نیازی نداریم کسی از بیرون برای ما حاشیه درست کند! اصلا برای من و همه جای تعجب دارد که بهترین بازیکنان را در اختیار داریم اما نمی‌توانیم بهترین نتیجه را به دست آوریم! اما باید نکونام تغییر تاکتیک بدهد و من خودم به شخصه چند بار به او گفته‌ام.

پیشکسوت استقلال درباره بازی بعدی تیم برابر السد قطر در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: بازی‌های تیم السد را دیدم و به نظر من این تیم با الغرافه هیچ فرقی ندارد ولی ما باید نترس و شجاع باشیم و بتوانیم امتیازات لازم را به دست آوریم. در آینده بازی‌های سختی در پیش داریم و باید قدر این بازی‌ها را بدانیم.