ایلام - ایرنا - شهردار ایلام گفت: شهرداری ایلام ماهانه حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیارد ریال حقوق و مزایا به کارکنان پرداخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، "افشین مظفری" روز شنبه در آیین گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام، اظهار کرد: مجموعه شهرداری متشکل از ۹ سازمان با ماموریت‌های خاص و مختلف است که پرداخت حقوق و مزایای این نیروها به ویژه آتش‌نشانان از اهم وظایف شهرداری محسوب می‌شود.

وی افزود: پرداخت حقوق و مزایای تمامی نیروهای شهرداری در سازمان‌های تابعه از منابع داخلی تامین و پرداخت می‌شود که در این خصوص کمبودها و کاستی‌هایی وجود دارد.

مظفری با اشاره به سختی‌های کار آتش نشانان یادآور شد: زندگی آتش‌نشانان وقف خدمت به مردم شده و شهرداری هم نسبت به پیگیری و تحقق مطالبات آنها مسئول است.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین مسکن کارکنان آتش‌نشانی در دست پیگیری است، اضافه کرد: احداث میدان میوه و تره بار، ایجاد شهر خودرو و بهسازی ورودی ارغوان از دیگر پروژه‌های در دستور کار شهرداری محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام نیز در این آیین گفت: رسالت اصلی سازمان آتش نشانی نجات دادن جان انسان‌هاست.

"نصرت‌اله لطفی" ادامه داد: سازمان آتش نشانی شهرداری ایلام سه ایستگاه و ۷۳ نیروی فعال دارد که این تعداد ایستگاه و نیرو متناسب با جمعیت و وسعت شهر ایلام نیست.

وی با اشاره به جایگاه والای آتش نشانان به عنوان فرشتگان نجات، اظهار کرد: در استان ایلام میزان خسارت حوادث از جمله آتش‌سوزی کمتر از سیل و زلزله و حوادث طبیعی نیست و باید تجهیزات فنی و انفرادی آتش نشانان ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایرنا، ساماندهی چارت سازمانی آتش‌نشانان، تامین مسکن و پرداخت به موقع حقوق و مزایای آنها از جمله مطالبات آتش نشانان بود.

تجلیل از آتش نشانان و برگزاری رژه خودرویی از دیگر برنامه های این آیین بود.

هفتم مهرماه به عنوان روز ملی آتش نشانی نامگذاری شده است.

حدود ۲۲۰ هزار نفر از خدمات شهرداری ایلام بهره مند هستند.