تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد کمینه دمای هوا در امروز برای همه مناطق این استان بین ۲۱ تا ۲۸ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

حسین مستانه روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین بیشینه دمای هوا در استان بوشهر برای روزجاری نیز مربوط به شهرهای برازجان و خورموج مراکز شهرستان های دشتستان و دشتی با ۴۱ درجه سانتیگراد است.

وی افزود: این درحالی است که کمینه دمای هوا در امروز با ۲۱ درجه سانتیگراد برای شهرهای جم و بهرگان ثبت شده است.

مستانه یادآور شد: با توجه به نقشه‌های پیش بینی هواشناسی، در پنج روز آینده جریانات سطحی بطور غالب جنوبی است و در این مدت افزایش رطوبت، غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در برخی ساعات وزش باد از پدیده‌های غالب مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین در روز سه‌شنبه با افزایش سرعت وزش باد روی دریا، سواحل شمالی و مرکزی استان متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده وضعیت آسمان در استان بوشهر بطور غالب صاف، همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

مستانه گفت: در مدت یادشده جهت وزش باد متغیر، به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۴۰ دقیقه بامداد، جزر اول ۱۲:۳۰ ، مد دوم دریا ۱۹:۲۰ و جزر دوم دریا ساعت ۲۳:۴۰ خواهد بود.