زاهدان - ایرنا - نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران ضمن قدردانی از شورای انجمن خوشنویسان زاهدان، گفت: این انجمن در اوج عشق، دلسوزی و اشتیاق هنر مقدس اصیل ایرانی و اسلامی خوشنویسی را در این خطه پهناور ترویج و چراغ خوشنویسی را روشن نگه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اشرف صندوق‌آبادی روز شنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره زیست بوم سیستان و بلوچستان و همایش خورشید مهر که در تالار اشراق مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم که در ماه ربیع، ماه میلاد پیامبر مهربانی و ماه مهر در برنامه خورشید مهر خدمت مردم مهربان و خونگرم این استان هستم.

وی از متولیان فرهنگی سیستان و بلوچستان بابت مهیا کردن شرایط این حرکت فرهنگی موثر و عمیق قدردانی کرد و افزود: همه هنرمندان قلبشان برای مردم مظلوم و آواره غزه و لبنان می‌تپد و آرزوی نابودی رژیم صفاک و کودکش سرائیل را از خداوند متعال طلب می‌کنیم و امیدواریم نصرت و پیروزی نسیب جبهه مقاومت و همه مظلومان تاریخ شود.

نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران تصریح کرد: وقتی می‌خواهیم جلوه‌ای از ایثار، عشق و اشتیاق را اعلام کنیم؛ خوشنویسان و هنرمندان ما که در ادوار مختلف این زحمت را به دوش کشیدند مصداق‌های ایثار، اشتیاق و گذشت هستند.

وی با تاکید بر اینکه خوشنویسی و انجمن خوشنویسان تاثیر بسزایی در شادی و امید جامعه دارند، بیان کرد: جامعه نیاز به شادابی و نشاط عمیقی برگرفته از حرکات هنری، اثرگذار و در عین حال دارای معنویت و ماهیت اصیل است.

به گزارش ایرنا، همایش خورشید مهر از مجموعه برنامه‌های پلیوار است که برگزاری نشست‌های تخصصی خوشنویسی با حضور علی اشرف صندوق آبادی، رضا زدوار و حیدر موسوی اساتید کشوری خوشنویسی از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

سومین جشنواره زیست بوم نیز با هدف ارتقای فرهنگ عمومی، با تولید محتوای فرهنگی و هنری در خصوص زیست بوم سیستان و بلوچستان در رشته‌های عکس، گرافیک و هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی، تابلو و آثار هنری برگزار شد، همچنین آثار منتخب این جشنواره به صورت نمایشگاه آثار به نمایش عموم درآمد.

در پایان این آیین علی اشرف صندوق آبادی، رضا زدوار و حیدر موسوی اساتید کشوری خوشنویسی و محمد زینلی پیشکسوت و استاد فوق ممتاز خوشنویسی مورد تقدیر قرار گرفتند، همچنین از طیبه جعفریان مسوول انجمن خوشنویسان زاهدان توسط انجمن خوشنویسان ایران تقدیر و از نفرات برتر جشنواره زیست بوم استان در هر سه بخش نیز تجلیل شد.

بر اساس این گزارش؛ در بخش عکس جشنواره زیست بوم سیستان و بلوچستان نازی ابراهیمی، سمیه شیخ ویسی و هیوا سوری موفق به کسب عنوان اول تا سوم شدند و جعفر حسن کاری نیز شایسته تقدیر شد.
خدیجه میرنژاد، پروین غفاری مقدم، هاجره دومکی، حدیثه رامین، آیدا قائنی، عالیه خدابخشی، فروغ خلیلی جهانتیغ و معصومه شهرکی در قسمت هدایای فرهنگی شایسته تقدیر شدند.