شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، ارتقای وضعیت اقتصادی روستائیان را زمینه ساز تحقق شعار سال و بالندگی کشور دانست و گفت: در همین راستا، دولت چهاردهم نگاه ویژه‌ای به توسعه پایدار بخش روستایی و به ویژه حوزه بهداشت و سلامت روستائیان دارد.

به گزارش ایرنا، محمود رضایی کوچی، شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از جمله اقداماتی که در جهت توسعه روستاها می توان انجام داد تقویت دهیاری‌ها است که بر همین اساس طی ۶ ماه اخیر اقدامات مثبتی در حوزه حمایت از دهیاری‌های استان انجام شده است.

وی ادامه داد: تصویب و ابلاغ تسهیلات طرح درآمدزایی دهیاری‌ها به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، واریز افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های فارس از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص کد اجرایی به ۶۹ دهیاری استان از مهمترین اقدامات انجام شده در جهت حمایت از دهیاری ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به اعطای بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات معیشتی به دهیاران استان طی ۶ ماه اخیر گفت: طی مدت مذکور افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی ۴۲ به حساب بیش از ۳۰۰ دهیاری استان واریز و ۱۰۶ دستگاه ماشین جمع آوری زباله نیز به دهیاری های استان اهدا شد.

رضایی کوچی افزود: امیدواریم مجموعه اقدامات انجام شده و حمایت های صورت گرفته منجر به رشد اقتصادی روستاها، ارتقای سطح زندگی روستائیان، مهاجرت معکوس و تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) شود.