کرمانشاه - ایرنا- شورای فرهنگی، اساتید، کارکنان، دانشجویان و بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت خود را از مردم مظلوم لبنان و فلسطین اعلام کردند.

در این بیانیه که روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: اگر چه جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی تازگی ندارد اما جنایت این رژیم منحوس در این روزها و قتل عام غیر نظامیان بی پناه که البته نشان دهنده تفکر حاکم بر سران خبیث این رژیم ستمگر جهت نسل کشی مسلمانان است، موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت.

دشمن جنایتکار بداند فرزندان مقاومت در تمام جبهه های نبرد جهت پایان دادن عمر ننگین این رژیم متجاوز با یکدیگر عهد الهی بسته اند و تا به ثمر رساندن این عهد استقامت خواهند ورزید و در این میان وظیفه و مسوولیت‌ سیاسی حاکمان کشورهای اسلامی، حمایت بی‌دریغ و موثر از رزمندگان جبهه مقاومت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همگام با سایر آزادی خواهان جهان ضمن اعلام آمادگی خود در حمایت و هرگونه کمک رسانی به مردم لبنان و محکومیت این جنایات و حمایت از محور مقاومت، از همه انسان‌های عدالت‌طلب و تمام نهادهایی که می‌توانند حامی مظلوم باشند، می‌خواهیم که از هیچ کمک و اقدامی دریغ نکنند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۰ دانشکده شامل دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی و مجتمع آموزشی اسلام آبادغرب دارد.

بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

اکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو در ۱۱۴ رشته در مقاطع مختلف در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۱۰۰ دانشجو خارجی می باشند. ۵۴۰ نفر عضو هیات علمی نیز کار تدریس دانشجویان را برعهده دارند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته مناطق جنوب لبنان از جمله بخشی از مناطق مسکونی این منطقه را مورد حملات وحشیانه خود قرار داد که در جریان این حملات تعدادی از شهروندان لبنانی به شهادت رسیدند و تعدادی نیز زیر آوار مدفون شدند

رسانه های خبری گزارش دادند شب گذشته، رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ نوبت، حومه جنوبی بیروت را بمباران کرد که این حملات همچنان نیز ادامه دارد.

ساختمان مناطقی همچون «الکفاءات»، «الشویفات»، «الحدث» و «اللیلکی» در حومه جنوبی بیروت زیر آتش شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.