ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال طرح گردشگری به مناسبت این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

مرتضی صفری روز شنبه در آیین افتتاح سفره‌خانه سنتی در ارومیه افزود: این میزان اعتبار برای احداث هفت پروژه گردشگری با همراهی بخش خصوصی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در هفته گردشگری، ۲۰ عنوان برنامه در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی برگزار می شود که افتتاح طرح ها بخشی از آنهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح های مختلف در حوزه گردشگری و اقامتی در استان به بهره برداری رسیده که نشان دهنده تلاش های قابل توجه صورت گرفته برای رونق این بخش است.

صفری اظهار کرد: افتتاح ۲۲۱ تخت اقامتی در سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آذربایجان غربی و ۱۴۸ تخت درقالب پروژه های هفته دولت از جمله بهره برداری های صورت گرفته در ۲ ماه گذشته است.

وی گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال طرح دیگر نیز در حال حاضر در دست احداث است.

به گزارش ایرنا، در این آیین سفره خانه سنتی در مساحت ۷۰۰ مترمربعی که با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث شده، به مناسبت هفته گردشگری در ارومیه به بهره برداری رسید.

این سفره‌خانه سنتی زمینه اشتغال برای ۱۰ نفر را فراهم می‌کند.