تهران - ایرنا- کاپیتان تیم ملی کبدی ساحلی فلسطین گفت: به سیدحسن نصرالله تبریک می‌گوییم که به بالاترین رتبه شهادت رسید و ما هم قول می‌دهیم تا راه او را ادامه دهیم و انتقام خون او و همه شهدایی که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند را بگیریم.

محمد نورس حمید، کاپیتان تیم ملی کبدی ساحلی فلسطین که برای حضور در مسابقات در مسابقات جهانی کبدی ساحلی به ایران سفر کرده روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره شهادت سیدحسن نصرالله اظهار داشت: شهادت او خسارت بسیار بزرگی برای محور مقاومت بود. وقتی شخصیتی با این قدرت و تفکر بالا و با تجربه به شهادت برسد بسیار متاثرکننده است. برای سربازان جهاد و مقاومت اسلامی دو عاقبت وجود دارد؛ یا پیروزی یا شهادت. همه می‌دانند که احتمال شهادت آنها خیلی زیاد است.

وی افزود: سیدحسن نصرالله اولین شهید و اولین رهبر جنبش مقاومت که به شهادت رسید، نیست. حتما آخرین رهبر هم نیست و ما همیشه انتظار شهادت را داریم و وقتی رژیم صهیونیستی نمی‌تواند کاری انجام دهد فرماندهان و رهبران مقاومت را به شهادت می‌رساند. الحمدالله رهبران مقاومت از همان ابتدا که مسئولیت می‌گیرند، فردی را در کنار خود دارند و همه چیز را به او می‌آموزند تا اگر اتفاقی افتاد آن فرد به سرعت جایگزین او در فکر، تجربه و استراتژی شود.

کاپیتان تیم ملی کبدی ساحلی فلسطین خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله شخصیت بسیار قوی داشت و امیدواریم جانشینش مانند او باشد. رژیم صهیونیستی با شهادت رهبران مقاومت تصور می‌کنند که حزب‌الله شکست می‌خورد. شیخ احمد یاسین، رهبران حماس و جهاد اسلامی و قبل از آن رهبران جنبش فتح را ترور کردند اما هنوز این جنبش‌ها به فعالیت خود با قدرت ادامه می‌دهند. رژیم صهیونیستی با این ترورها نمی‌تواند تاثیری بر ادامه روند و فعالیت جنبش‌ها داشته باشد.

وی گفت: هرچند شهادت سیدحسن نصرالله یک خسارت محسوب می‌شود اما تاثیر شخصیت او بسیار زیاد است. این آرزوی رهبران مقاومت است تا به شهادت برسند. برای همین ما فلسطینی‌ها برای شهادت تبریک می‌گوییم و عزاداری نمی‌کنیم. فراق و از دست دادن چنین رهبری سخت است اما به سیدحسن نصرالله تبریک می‌گوییم که به بالاترین رتبه شهادت رسید و قول می‌دهیم تا راه او را ادامه دهیم و انتقام او و همه شهدایی که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند را می‌گیریم. حتی اگر یک نفر هم بماند راه مقاومت ادامه می‌یابد. چون می‌دانیم وعده خدا در آخر محقق می‌شود و پیروزی از آن ماست و فلسطین آزاد و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

حمید در پاسخ به این پرسش که در این شرایط بد جنگی چگونه تمرین می‌کردید، خاطرنشان کرد: برخی مواقع که منطقه و فلسطین آرام بود ما ورزش می‌کردیم و در همین شرایط هم زندگی را دوست داریم. به خاطر مشکلات منطقه و فلسطین ما ورزشکاران حرفه‌ای نیستیم اما دور هم جمع می‌شویم و تمرین می‌کنیم.

وی درباره واکنش کشورهای دیگر به جنایات رژیم صهیونیستی یادآور شد: پس از شهادت بیش از ۵۰ هزار نفر در غزه انتظار نداشتیم برخی کشورها در برابر جنایات این رژیم سکوت کنند و جلوی وحشی‌گری این رژیم را نگیرند اما با همین شرایط جبهه حق و باطل مشخص می‌شود. یکی از فواید طوفان الاقصی این است که مردم جهان بیدار و قضیه فلسطین را متوجه شدند.

کاپیتان تیم ملی کبدی فلسطین تاکید کرد: به همه ورزشکاران فلسطینی می‌گویم که همه باید در مسابقات شرکت کنند و نام فلسطین در این مسابقات باشد. ما تلاش می‌کنیم و نتیجه دست خداست. اگر برنده شدیم خیلی خوب است و اگر پیروز نشدیم همین که نام فلسطین در مسابقات باشد به هدف‌مان رسیده‌ایم. نام فلسطین باید در سراسر جهان باشد و نباید این نام فراموش شود و ورزش هم فرصتی برای تبلیغات است. ما به نام فلسطین در مسابقات شرکت می‌کنیم. حتی می‌توانیم با دیگر تیم‌ها آشنا شویم. در مسابقات مختلف موضوع فلسطین مطرح می‌شود و نظر مردم کشورهای دیگر را می‌شنویم و آنها با ما همدل می‌شوند و می‌گویند ما با فلسطین هستیم و این روابط بین مردم و ورزشکاران خیلی خوب است.

حمید همچنین در مورد میزبانی کشورمان از مسابقات جهانی اظهار داشت: میزبانی عالی ایران از مسابقات ورزشی همواره معروف است. از همه چیز راضی هستیم و خوب است و اقامت و سفر هم راحت بود. مسابقات جهانی کبدی ساحلی برای اولین بار برگزار می‌شود و ما هم شرکت کردیم و رقابت خوبی بود. بچه‌های ما همه خوشحال بودند اما روز گذشته با شنیدن خبر شهادت سیدحسن نصرالله بسیار ناراحت شدیم و به هم ریختیم.

وی افزود: ما در رشته کبدی در مقابل ایران، هند و پاکستان قوی و حرفه‌ای نیستیم. تیم عراق هم بازیکنان خوبی دارد. تمام تلاش خود را کردیم اما همواره می‌گوییم همین که در این شرایط جنگی نام فلسطین در مسابقات جهانی و آسیایی دیده می‌شود و پرچم آن در این مسابقات به اهتزاز درمی‌آید، مایه دلگرمی است بنابراین مهم نیست که در رقابتی برنده شویم.

کاپیتان تیم ملی کبدی فلسطین در پایان یادآور شد: بعد از حمله رژیم صهیونیستی به بیروت بچه‌ها کمی نگران شدند زیرا برخی از اقوام و دوستان ما در بیروت ساکن هستند و این استرس حال و هوای خوب را از بازیکنان گرفته است.