ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت جغرافیایی خاص منطقه صومای برادوست و شهر سرو ارومیه به علت مرزی بودن گفت: ارتقای خدمات سلامت در منطقه سرو ارومیه ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در بازدید از پایگاه اورژانس شهر سرو افزود: باید نیازسنجی مجددی در خصوص بخش سلامت و درمان در این منطقه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر سرو محل تردد مسافران داخلی و خارجی بوده و علاوه بر جمعیت روستایی جمعیت شناور دیگری از جمله مسافران، گردشگران و رانندگان را در بر می گیرد، لازم است افزایش و ارتقای خدمات دهی در بخش سلامت مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: مطالعه و احداث مرکز درمان بستر در این منطقه در اولویت قرار می گیرد تا سطح خدمات در منطقه ارتقا یابد.

عملیات عمرانی پایگاه اورژانس در سرو از پیشرفت ۹۷ درصدی برخوردار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان غربی هم در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات عمرانی پایگاه اورژانس سرو ۹۷ درصد پیشرفت دارد و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تا کنون برای این پایگاه هزینه شده و به زودی این پایگاه به بهره برداری می‌رسد.

دکتر امین ولی زاد افزود: پنج درمانگاه و ۳۰ خانه بهداشت در این بخش فعال است و مرکز جامع سلامت ویژه بعد از بررسی های لازم مقرر شده تا احداث شود.

وی بیان کرد: این منطقه طبق آمار سامانه سیب دارای هشت هزار نفر جمعیت بوده که جمعیت شهر مرزی سرو سه هزار نفر را در برمی‌گیرد.

هشت مدرسه در منطقه صومای برادوست در دست احداث است

مدیرکل ‌نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی هم در بازدید استاندار آذربایجان غربی از مدرسه روستای جوهنی صومای برادوست گفت: هشت مدرسه در این منطقه در دست احداث داریم که چهار مدرسه خیّرساز بوده و چهار مدرسه دیگر نیز با هزینه دولت ساخته می شوند.

پیام صدقی افزود: مدرسه ۶ کلاسه روستای جوهنی در ۷۴۰ متر مربع و با پیشرفت ۴۵ درصدی در حال احداث است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای این مدرسه هزینه شده و همین میزان نیز مورد نیاز است که در بازدید استاندار آذربایجان غربی مقرر شد ۵۰ درصد این مبلغ تامین شود.

به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان به همراه مدیران کل دستگاههای خدمات رسان برای بررسی روند خدمات رسانی و بررسی مشکلات منطقه صومای برادوست عازم این منطقه شده است.

صومای برادوست یکی از بخشهای پنجگانه شهرستان ارومیه است .