اهواز - ایرنا - نشست "گفت و شنود پیرامون عکس‌های دفاع مقدس" با حضور جمعی از عکاسان و هنرمندان تجسمی در مجموعه صنعتی لوله‌سازی اهواز برگزار شد.

به گزارش ایرنا این نشست که روز شنبه با حضور بیش از ۴۰ علاقمند به عکاسی از مجموعه‌های فرهنگی مختلف همراه بود توسط حسین جلودار زاده، عضو هیات علمی دانشکده هنرِ دانشگاه شهید چمران در قالب یک کارگاه آموزشی اجرا شد.

در این برنامه، عکاسان به تبادل نظر درباره آثار برجسته عکاسان دفاع مقدس همچون آلفرد یعقوب‌زاده، بهمن جلالی و سعید صادقی پرداختند و به بررسی اهمیت و تأثیر عکس‌های مستند از دوران دفاع مقدس در ثبت تاریخ و خاطرات آن دوران پرداختند.

به گفته برگزار کنندگان این رویداد، این نشست نه تنها فرصتی برای تحلیل و بحث درباره عکس‌های جنگ بود، بلکه به عنوان پلی میان هنر عکاسی و فضای صنعتی عمل کرد و به تبادل تجربیات و ایده‌ها در این زمینه کمک کرده است.

این رویداد با هدف تقویت پیوند فرهنگی و هنری میان هنرمندان و صنعت، توانست به عنوان بستری برای ارتقای سطح آگاهی جامعه از مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس عمل کند.

مجموعه صنعتی لوله سازی اهواز در دوران دفاع مقدس به عنوان پشتیبان نقش ایفا می‌کرد و پنج هزار شاخه لوله برای ساخت پل بعثت را تولید و ۲۲ شهید را تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.