تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی در شرق تهران خبرداد و گفت: کارشناسان میزان فرار مالیاتی کشف شده را بیش از ۸۵ میلیارد تومان برآورد کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی افشاری روز شنبه درباره این خبر اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگیری موسس شرکت‌های صوری با مبالغ کلان مالیاتی و اعضای باند خانوادگی این شرکت در محدوده شرق تهران شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رسیدگی به پرونده شخصی با سوءاستفاده از مدارک یک خانم و جعل امضا وی در راستای اقدام به ثبت شرکت و گرفتن کارت بازرگانی کرد همچنین به ثبت سفارش برای واردات کالا و فروش فاکتورهای شرکت یادشده اقدام کرده منجر به بدهی مالیاتی شاکی شده و در این خصوص حدود ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی برای این فرد منظور شد.

افشاری ادامه داد: با انجام تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد نامبرده یکی از نفرات شبکه گسترده ثبت شرکت‌های صوری و اخذ کارت‌های بازرگانی به نام افراد ناآگاه و بی‌بضاعت و استفاده از کد اقتصادی و کد ملی آنان برای فروش فاکتور و کتمان اطلاعات مالی اشخاص و شرکت‌های واقعی بوده که با تضییع حقوق دولت اقدام به اخلال در نظام اقتصادی و ملی و فرار مالیاتی کرده است.

به گفته وی، در تعقیقات تکمیلی مشخص شد این متهم با تبانی هفت نفر از اعضای خانواده خود، با سوءاستفاده از مدارک هویتی افراد مختلف (کم‌بضاعت و ناآگاه) و جعل امضا و تهیه صورت‌جلسات صوری و با برقراری ارتباطات نامتعارف و غیرقانونی در ادارات دولتی اقدام به ثبت شرکت‌های صوری و کاغذی کردند.

سرهنگ افشاری افزود: مخفیگاه و دفاتر آنها در چندین نقطه از شهر تهران شناسایی و در اقدامی منسجم در قالب چهار تیم عملیاتی متهمان دستگیر و در بازرسی از دفاتر تعداد زیادی مهر جعلی، فاکتورهای جعلی و آلات و ادوات ثبت فاکتور کشف و ضبط شد و متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گفته وی، در کارشناسی انجام شده از متهم ردیف اول، ۴۴ شرکت شناسایی و با همکاری سازمان امور مالیاتی حدود ۸۵ میلیارد تومان برگ تشخیص فرار مالیاتی صادر شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: شرکت‌های انتسابی و میزان تخلفات هر یک از متهمان همزمان با تحقیقات و بازجویی از آنان در حال احصا بوده و شناسایی و دستگیری سایر همدستان ادامه دارد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با شماره‌ تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس برقرار کنند.

شرارت با سلاح گرم در شمال شرق تهران

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس پایتخت همچنین گفت: ماموران پایگاه چهارم سازمان اطلاعات خبری را درباره تیراندازی فردی شرور دریافت کردند که با حضور ماموران در محل، مشخص شد متهم سابقه‌دار است و به علت شرارت تحت تعقیب قضایی بوده است.

سرهنگ اکبر موسوی افزود: تحقیقات پلیسی نشان داد متهم با انگیزه خصومت سابق با شهروندی اقدام به تیراندازی کرده که با شناسایی مخفیگاه وی در یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاه وی دستگیر شد. با انتقال متهم به مقر پلیس و اعتراف به جرم ارتکابی و با تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.


سرقت با موتورسیکلت سرقتی

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۴۵ ونک حین گشت‌زنی در محدوده خیابان سئول به یک دستگاه موتورسیکلت که راکب آن مشغول زاغ‌زنی موتورسیکلت‌ها بود مشکوک شدند.

سرهنگ کیومرث حسنوند ادامه داد: متهم بلافاصله پس از مشاهده خودرو گشت پلیس متواری شده و ماموران پلیس بلافاصله دستور ایست را صادر کردند اما متهم بدون توجه به دستورات پلیس به فرار ادامه داد. پس از مدتی تعقیب و گریز ماموران با ایجاد طرح مهار و استفاده از شگرد های پلیسی موفق به دستگیری سارقان شدند.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت و ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و مشخص شد که موتورسیکلت یادشده ساعاتی قبل به سرقت رفته است. در همین راستا به شهروندان توصیه می‌شود هنگام پارک کردن موتورسیکلت در معابر حتما از قفل‌های ایمنی استفاده کرده و موتورسیکلت‌های خود را به دزدگیر مجهز کنند.


۲۵ فقره سرقت محتویات خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز گفت: ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در محدوده خیابان درختی تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه موتور با ۲ نفر راکب و ترک‌نشین که مشغول زاغ‌زنی خودروهای پارک شده بودند مشکوک شدند و آن‌ها را زیر ظر گرفتند.

سرهنگ محمد افشار ادامه داد: متهمان با رویت عوامل کلانتری با سرعت بسیار زیاد بدون توجه به دستور پلیس فرار کرده و متواری شدند که پس از تعقیب و گریز با اجرای طرح مهار موتورسیکلت متوقف و سارقان زمین‌گیر و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه متهمان به جرم خود و ۲۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و گفتند که اموال مسروقه را به مالخر خود به فروش می‌رسانند که شناسایی و دستگیری مالخر آنها نیز در دستور کار پلیس قرار گرفت. متهمان برای شناسایی شاکیان و کشف جرایم احتمالی به مقام قضایی معرفی شدند. به همین منظور به شهروندان توصیه می‌شود خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل و دزدگیر مجهز کرده و از قرار دادن اشیا قیمتی و مدارک داخل خودرو خودداری کنند.


ثبت ۲۰ فقره موبایل‌قاپی

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق موبایل‌قاپ سابقه‌دار خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ نفر از شاکیان شناسایی شدند. با مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱۷ جوادیه مبنی بر سرقت تلفن همراه وی توسط یک موتورسوار، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ حسین مافی اظهار کرد:ماموران پلیس با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته در محل سرقت موفق به شناسایی مشخصات ظاهری سارق شدند و با در اختیار قرار دادن تصاویر سارق به واحدهای گشت خودرویی و موتورسوار موفق به شناسایی متهم و همچنین مشخصات موتورسیکلت وی شدند که مشخص شد که موتورسیکلت سابقه ثبت سرقت دارد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه با گشت‌زنی‌های هدفمند متهم حین پرسه‌زنی با موتورسیکلت سرقتی شناسایی شد، یادآور شد: سارق با مشاهده ماموران پلیس اقدام به فرار که با تعقیب و گریز و ایجاد طرح مهار موفق به دستگیری وی شدند. در بازرسی از متهم یک قبضه سلاح سرد و ۲ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد و متهم به ۲۰ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کرد.

سرهنگ مافی ضمن توصیه به شهروندان گفت: سارقان در پیاده‌روها و معابر شلوغ، افرادی را که در حال مکالمه با تلفن همراه هستند تحت نظر داشته و در یک زمان مناسب اقدام به سرقت تلفن آنها می‌کنند، بنابراین شهروندان تا حد امکان از استفاده از تلفن همراه در معابر شلوغ و پرتردد پرهیز کنند و نسبت به اطراف خود هوشیار باشند و در هنگام استفاده از تلفن همراه در داخل خودرو حتما شیشه خودرو بالا باشد.


دستگیری سارقان خانه‌های غرب تهران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت‌ از خانه‌های شهروندان غرب تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد چند مرد جوان با یک ماشین در ساعات پایانی شب در خیابان‌های غرب تهران تردد کرده و پس از شناسایی محل‌های موردنظر خود اقدام به سرقت کرده‌اند که کارآگاهان این اداره با بررسی دقیق تصاویر دوربین‌های مداربسته و استفاده از اطلاعاتی موفق شدند سه سارق را شناسایی کنند.

سردار علی ولیپور گودرزی افزود: پس از انجام تحقیقات میدانی و اقدامات کارآگاهی شبانه‌روزی، محل اختفای این افراد در منطقه فردیس کرج مشخص شد و در نهایت با هماهنگی مقام قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. اعضای این باند با شناسایی منازل خالی از سکنه یا منازلی که ساکنان آن‌ها در ساعات پایانی شب منزل را ترک می‌کردند، اقدام به سرقت اموال با ارزش می‌کردند.

وی اظهار کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه با ادله و مستندات موجود، به ارتکاب چندین فقره سرقت در مناطق مختلف تهران و شهر جدید هشتگرد اعتراف کردند. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.