اسلامشهر - ایرنا - رئیس سازمان اتش نشانی اسلامشهر گفت: در نیمه اول مسال یکهزار و ۳۶۷ مورد عملیات حریق و نجات صورت گرفته که ۱۳۵ مصدوم و ۵۰۵ نجات یافته داشته است.

به گزارش ایرنا، حسین یاری روز شنبه در آیین بزرگداشت روز آتش نشانی اظهار داشت: اسلامشهر به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان و هجدمین شهر پرجمعیت کشور و حضور ۳۰ هزار واحد صنعتی و صنفی همجوار پایتخت، نیاز به توجه بیشتر در حوزه ایمنی دارد.

وی افزود: سازمان اتش نشانی در سالهای اخیر همگام با توسعه زیرساخت ها، ایمن سازی شهر و توسعه تجهیزات آتش نشانی در راستای توسعه پایدار به عنوان یک سرمایه گذاری با حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر و همکاری فرماندار برنامه های دقیق و کارشناسی در حوزه عملیاتی، آموزش و پیشگیری و ادارای در حال اجرا دارد.

این مسئول ادامه داد: خرید انواع خوردو، نردبان هیدرولیک ۳۲ متری، خرید ۳۵۰ میلیاردریال تجهیزات حفاظتی، تنفسی و انفرادی، عملیات عمرانی ایستگاه شماره ۸ در محدوده منطقه یک اسلامشهر، اختصاص زمین برای ایجاد ایستگاه شماره ۹ در محدوده شهرک واوان، ایجاد و گسترش فعالیت های مدرسه آتش نشانی شهید بیضایی و تشکیل و آموزش تیم های عملیاتی امداد و نجات از عملکرد امسال این آتش نشانی است.

یاری خاطرنشان کرد: سازمان متبوعش با هفت ایستگاه و ۱۴۰ نیروی عملیاتی با نوبت کاری ۲۴ ساعته توانسته مجوز جذب ۱۴۰ نیروی عملیاتی را دریافت کند که امیدواریم با این افزایش نیرو به شرایط ایده آل برسیم.

رئیس سازمان آتش نشانی اسلامشهر ضمن تاکید به پیشگیری گفت: در راستای توجه جدی به آموزش و پیشگیری، بیش از یکهزارو ۹۴۸ بازدید از اماکن پرخطر، آموزش ۸۰ اتش نشان داوطلب، ۲ هزار دانش اموزش، ۱۰۰ دوره اطفای حریق برای شهروندان و اجرای ۶۴ دوره مقدماتی و تخصصی برای اتش نشانان استان تهران انجام شد.

در پایان مراسم از آتش نشانان نمونه قدردانی شد.

اسلامشهر با بیش از ۶۰ هزار جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.