مشهد- ایرنا- اجتماع بزرگ مردم مشهد با حضور جمعی از مجاوران و زائران رضوی در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و حمله به محلات مسکونی «ضاحیه» بیروت عصر شنبه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت کنندگان در این اجتماع بزرگ که هزاران نفر برآورد می شوند، ضمن محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین و لبنان، یک صدا شعارهای «مرگ بر آمریکا»،«مرگ بر اسراییل»، «لبیک یا حسین(ع)»، «ای رهبر آزاده آماده ایم، آماده ایم» و«این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» را سر می دادند.

قرائت قرآن کریم توسط قاری قرآن حاج سید جواد حسینی، حماسه خوانی، دکلمه خوانی، مرثیه خوانی و مداحی توسط حاج «صادق آهنگران» از جمله برنامه های اجتماع امروز مشهد در محکومیت جنایت های رژیم غاصب اسراییل بوده است.

راه مقاومت با شهادت آغاز می‌شود

سخنران این اجتماع بزرگ گفت: راه مقاومت با شهادت آغاز می شود، سید حسن نصرالله سید شهید مقاومت و سرباز ولایت در عصر کنونی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی افزود: مقاومت در برابر ظلم و ستم یک فرهنگ انسانی و مطابق با فطرت انسان ها بوده و قرآن کریم این فرهنگ را به زیبایی به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: اگر دفاع و مقاومت عده ای در دنیا نبود، زمین به فساد کشیده می شد و هیچ مکان مقدسی روی زمین باقی نمی‌ماند.

طباطبایی بیان کرد: مقاومت باید با قدرت باشد، مقاومت روحیه و امیدواری به آینده می خواهد، امروز مقاومت به دست رهبران حکیم مدیریت می شود و شهادت برای محور مقاومت و برای شهیدان مایه افتخار است.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شب گذشته محلات مسکونی منطقه حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به‌صورت پیاپی بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد هدف این حملات، مرکز فرماندهی اصلی حزب‌الله بوده است.
برخی منابع صهیونیستی اعلام کردند که حمله شامگاه جمعه‌ به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام شده است.
وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

در این حملات سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به شهادت رسید.