ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان گفت: این اقدام تروریستی رژیم مفلوک صهیونیستی ناشی از عجز و ناتوانی سردمداران آن بوده و استیصال روزافزون آنها را می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: رژیم مفلوک صهیونیستی همواره اینگونه بوده و بخاطر اینکه نمی تواند رو درو با جبهه حق مقابله کند، دست به ترور و جنگ ناجوانمردانه می زند.

وی اظهار کرد: در جنگ مردانه نیروهای دو طرف مردانه در مقابل هم می ایستند در حالی‌که رژیم کودک کش اسراییل ناجوانمردانه دست به ترور و قتل عام مردم بی گناه می زند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: از اول هم اینگونه بوده است و همواره جبهه باطل به جای جنگ جوانمردانه دست به جنگ ناجوانمردانه می زد چنانکه در هشت سال جنگ تحمیلی صدام دست به چنین کاری زد و اقدام به بمباران شهرها کرد در حالیکه ایران اسلامی هرگز دست به چنین اقدامی نزد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: الان هم رژیم مفلوک اسراییل برای ترور رهبر مقاومت دست به قتل عام مردم عادی زد و تصور کرد با ترور رهبر مقاومت دیگر جبهه مقاومت از حرکت باز می ایستد در حالیکه این اقدام جنایتکارانه او مبارزه مقاومت را مضاعف کرد.

وی یادآورشد: متاسفانه کشورهای منطقه و مجامع بین المللی به تماشای جنایات اسراییل ایستاده اند و هیچ حمایتی از مردم مظلوم فلسطین نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اما با تمام جنایات و ترورهای رژیم کودک کش اسراییل به فرموده مقام معظم رهبری پیروزی ازآن جبهه مقاومت است.

وی افزود: کشور ما هم پس از پیروزی انقلاب چنین ترورهایی را تجربه کرد چنانکه ترور رییس جمهور، رییس قوه قضاییه و افراد دیگر از جمله ترورهایی بود که توسط دشمنان صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهارکرد: بدون شک همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند خون این شهید پایمال نخواهد شد و ضربات محکمی بر مستکبرین زده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهرماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سیدحسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.