نیویورک- ایرنا- «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد و طرفین و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز شنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

حزب‌الله لبنان بعد از ظهر امروز در بیانیه خود اعلام کرد که «سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.»

این بیانیه افزود: جناب سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله به یاران شهید بزرگوار و جاویدان خود پیوست که نزدیک به ۳۰ سال پیروزی های پیاپی را رهبری کرده و رقم زدند.

پیش از این مسعود پزشکیان رئیس جمهوری با دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت وگو کرده بود.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ در صدر هیاتی عالی رتبه به همراه مجید تخت روانچی و کاظم غریب آبادی معاونان سیاسی و حقوقی و بین المللی خود در نیویورک حضور یافت.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه سوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) گشایش یافت و مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در روز نخست این اجلاس سخنرانی و مواضع و دیدگاه های ایران را بیان کرد.

برچسب‌ها