گرگان- ایرنا- تجمع مردمی علیه جنایات رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی و محکومیت ترور و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مردم گرگان پس از اقامه نماز مغرب و عشا ساعت ۱۹ در میدان مرکز این شهر تجمع کرده و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

تجمع کنندگان سپس به صورت راهپیمایی وارد خیابان امام خمینی شده و شعارهایی علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش از جمله آمریکای جنایتکار سر دادند.

مردم گرگان همچنین با سر دادن شعارهای ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، آمادگی خود را جهت مقابله با حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه فلسطین و لبنان اعلام کردند.

راهپیمایان همچنین از جامع بین‌الملل و کشورهای اسلامی خواستند تا در مقابل این جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی متحد شوند و این رژیم جعلی را وادار و مجاب به توقف جنایاتش کنند.

مشابه چنین تجمع و راهپیمایی‌ در سایر شهرهای استان گلستان برگزار شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ در آستانه یکسالگی نسل‌کشی مردم فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی دست به جنایت بزرگی زد، ارتش این رژیم شامگاه جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ با حمله جنون آمیز به ضاحیه جنوبی لبنان مقر فرماندهی حزب الله را مورد حمله قرار داد، در این حمله که از بمب‌های سنگرشکن دوهزار پوندی استفاده شده بود سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پس از عمری مجاهدت در برابر رژیم جعلی اسرائیل به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به شهادت رسید.

سید حسن نصرالله که به سید رهبران جهان عرب مشهور بود به خاطر پافشاری بر اصول و ارزش‌های خود در دفاع از مظلومان و مبارزه قاطع با استکبار لقب سید مقاومت و آزادی را گرفت.

براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.